خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش در بازدید از غرفه ایلنا خبر داد؛

استان سیستان بلوچستان ركورد دار بی سوادی در كشور

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۵۹

140 نفر از افرادی كه در مراكز نهضت سوادآموزی كسب علم كرده اند به مراكز دانشگاهی و علمی راه یافته اند /در استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان، كردستان و كرمان زنان بی سواد بیش از مردان است.

ایلنا: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی كشور گفت: استان سیستان و بلوچستان بیشترین نرخ بی سوادی را دركشور به خود اختصاص داده است.

علی باقرزاده در بازدید از غرفه ایلنا در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان اینكه 9 میلیون و 700 هزار نفر بالای 6 سال دركشور داریم اظهار كرد: 3 میلیون و 456 هزار نفر از این آمار بین 10 تا 49 سال دارند.

وی ادامه داد: كمتر از 3 درصد از این آمار 10 تا 19 ساله هستند كه علت اصلی محروم شدن از تحصیل معلولیت ذهنی آنها است كه در سرشماری به عنوان افراد بی سواد ثبت شده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، كردستان، خراسان شمالی و كرمان بیشترین آمار بی سوادی را دركشور دارند گفت: استان های تهران، مازندران، البرز، بوشهر، قزوین، سمنان و اصفهان استان هایی هستند كه درصد بی سوادی در آن ها كمتر است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی كشور با بیان اینكه نسبت بی سوادی در شهر و روستا كاهش یافته است گفت: این فاصله در شهر و روستا به كمتر از 7 درصد رسیده است و همچنین فاصله بی سوادی میان قشر زنان و مردان نیز كمتر شده است و هم اكنون درصد بی سوادی زنان نیز كاهش یافته است.

باقرزاده گفت: استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان، كردستان و كرمان استان هایی هستند كه در آن زنان بی سواد بیش از مردان است كه ریشه آن در قومیت ها و تفكرات قبیله ای دارد.

وی با اشاره به اینكه 140 نفر از افرادی كه در مراكز نهضت سوادآموزی كسب علم كرده اند به مراكز دانشگاهی و علمی راه یافته اند گفت: شیوه تحصیل در نهضت سواد آموزی با نظام آموزشی ملی متفاوت است و كتاب های درسی آنها نیزتغییر كیفی داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز