خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

کشف و ضبط سکه های تاریخی دوره صفویه

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۲۳

اشیای کشف شده شامل 20 سکه فلوس رایج دوره صفویه از جنس مس و یک عدد کوزه متعلق به قرون متاخر اسلامی است که پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

ایلنا: فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 20 سکه تاریخی مربوط به دوره صفویه و یک کوزه تاریخی در استان فارس کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا، محمد کربلایی حریری گفت: کشف یک کوزه و سکه های تاریخی در حین خاکبرداری معدن مخلوط شهرستان کوار، توسط مردم منطقه به اطلاع ماموران یگان حفاظت رسید.

وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، دستورات لازم از مراجع قضایی اخذ شد و با همکاری نیروی انتظامی منطقه افراد خاطی دستگیر و اجناس کشف شده از آنها بازپس گرفته شد.

فرمانده یگان حفاظت اظهار داشت: اشیای کشف شده شامل 20 سکه فلوس رایج دوره صفویه از جنس مس و یک عدد کوزه متعلق به قرون متاخر اسلامی است که پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

کربلایی همچنین از دستگیری سارقین منزل ثبتی و کشف دو عدد نقش برجسته سرباز هخامنشی خبر داد و گفت: با دریافت گزارش مامورین بافت تاریخی فرهنگی شیراز مبنی بر احتمال سرقت برخی از منازل ثبتی استان فارس، نیروهای یگان حفاظت با همکاری نیروی انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با اقدام به موقع ماموران یگان و همکاری نیروی انتظامی سارقین دستگیر و اموال مسروقه شامل دو عدد نقش برجسته سرباز هخامنشی متعلق به دیوار حاشیه منزل ثبتی ضیاء الدین فیلی، ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت در پایان از کشف فلزیاب، ادوات حفاری و دستگیری تعدادی حفار غیرمجاز در استان آذربایجان غربی خبر داد و یادآور شد: ماموران یگان حفاظت شهرستان ماکو بر اخبار واصله از مردم منطقه، از تلاش حفارین غیرمجاز در روستای زنجیره مطلع شدند و پس از حضور در محل موفق به دستگیری افراد و کشف و ضبط ادوات حفاری و گنج یاب شدند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز