خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مرکزی سفرهای کشور خبر داد

بازدید بیش از ۳۰ میلیون نفر از مراکز تاریخی کشور در نوروز

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۳۳

بسیاری از استان‌ها در سال‌های گذشته گذرگاهی بیش نبودند که خوشبختانه برپایی جشنواره «صدای عشایر» پیش از فرا رسیدن سال جدید و همچنین جشنواره ملی صدای بهار در تعطیلات نوروز ۹۲ گردشگران را علاقمند به آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی این استان‌ها کرد.

ایلنا: رئیس ستاد مرکزی سفرهای کشور با بیان اینکه در تعطیلات نوروز بیش از ۳۰ میلیون از موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی - تاریخی بازدید کردند، اظهار داشت: بازدید بیش از ۴ میلیون نفر از موزه‌ها و مراکز تاریخی در دوازدهم فروردین نشان دهنده علاقمندی هموطنان به آشنایی با آثار تاریخی و تمدن ایران است.

به گزارش ایلنا، منوچهر جهانیان در جلسه ارزیابی عملکرد ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی، برگزاری جشنواره ملی «صدای بهار» را در ماندگاری مسافران نوروزی تاثیرگذار دانست و گفت: با برگزاری این جشنواره تمامی ظرفیت‌های استان اعم از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی و آداب و رسوم معرفی شدند.

رئیس ستاد مرکزی سفرهای کشور افزود: بسیاری از استان‌ها در سال‌های گذشته گذرگاهی بیش نبودند که خوشبختانه برپایی جشنواره «صدای عشایر» پیش از فرا رسیدن سال جدید و همچنین جشنواره ملی صدای بهار در تعطیلات نوروز ۹۲ گردشگران را علاقمند به آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی این استان‌ها کرد.

وی به رشد ۱۰۰ درصدی سفر به مناطق روستایی و عشایری کشور در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: در بسیاری از این مناطق روستائیان خانه‌های خود را در اختیار گردشگران و مسافران نوروزی قرار می‌دادند که این نشان دهنده میزبانی و مهمان‌نوازی ایرانیان است.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه ۸۵ میلیون و ۶۳۹ هزار اقامت شبانه مسافران نوروزی در مراکز اقامتی دائم و موقت کشور انجام شد، خاطرنشان کرد: با وجود تبلیغات کاذب و منفی رسانه‌های غربی مبنی بر مواجه شدن سفر‌ها با رشد منفی به واسطه نوسانات ارز و تحریم‌ها، رشد ۳۵ درصدی اقامت مسافران در نوروز امسال توانست تمام این تبلیغات منفی را نقش برآب کند.

جهانیان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی به ویژه در مناطق روستایی و کمتر شناخته شده علاوه بر معرفی منطقه به گردشگران به رشد، توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه کمک شایان توجهی می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی سفرهای کشور با اشاره به برگزاری هزار نمایشگاه صنایع دستی و راه اندازی بیش از ۵۰ هزار غرفه در سراسر کشور گفت: در این نمایشگاه‌ها توانمندی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی کشور به معرض نمایش گذاشته شد.

وی با قدردانی از مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: طرح آرامش بهاری که توسط این سازمان در تعطیلات نوروز اجرا شد مورد استقبال مسافران و گردشگران نوروزی به ویژه در ایام فاطمیه قرار گرفت.

معاون گردشگری کشور معرفی استان‌های کمتر شناخته شده به عنوان مقصد گردشگری را از نتایج سفرهای نوروزی امسال عنوان کرد و افزود: ستاد تسهیلات سفر‌ها نباید تنها به نوروز اختصاص یابد بلکه تداوم فعالیت ستاد در دیگر فصول سال نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز