خبرگزاری کار ایران

حمایت از مالکان بناهای تاریخی جهت حفظ مکان های تاریخی

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۵۳

مالکان بناهای تاریخی می‌توانند در راستای پیگیری سیاست‌های تشویقی حمایت از مالکان و دارندگان آثار تاریخی و زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی با مراجعه به ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها اقدام کنند.

ایلنا: معاون میراث فرهنگی کشور گفت: مالکان بناهای تاریخی می‌توانند به منظور اجرایی کردن مصوبه جدید کمیسیون اقتصادی دولت در راستای پیگیری سیاست‌های تشویقی حمایت از مالکان بناهای تاریخی با مراجعه به ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، مسعود علویان صدر با بیان اینکه مالکان بناهای تاریخی می‌توانند به ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها مراجعه کنند، گفت: برنامه ریزی برای حمایت از مالکان بناهای تاریخی و ایجاد زمینه سرمایه گذاری در بخش خصوصی یکی از سیاستهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری است.
وی ادامه داد: بر همین اساس کمیسیون اقتصادی دولت مصوب کرد تا آن بخشی از مالیاتهایی که از طریق بخش خصوصی و به صورت هدفمند و بر اساس طرحهای مصوبی که سازمان تایید می‌کند به حفاظت و احیاء آثار فرهنگی و تاریخی اختصاص پیدا کند می‌تواند در قالب ماهیتهای قابل قبول مودیان به حساب بیاید.

معاون میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در حقیقت کسانی که مالک بناهای تاریخی و دارای فعالیتهای اقتصادی ویژه هستند می‌توانند در زمینه سرمایه گذاری و احیاء آثار فرهنگی و تاریخی خود حضور داشته باشند و همچنین کسانی که فعالیتهای اقتصادی غیر مرتبط دارند و علاقمند به حضور در عرصه میراث فرهنگی هستند می‌توانند از این فرصت استثنایی استفاده کنند.

علویان صدر تاکید کرد: مالکان بناهای تاریخی می‌توانند به منظور اجرایی کردن مصوبه جدید کمیسیون اقتصادی دولت در راستای پیگیری سیاست‌های تشویقی حمایت از مالکان و دارندگان آثار تاریخی و زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی با مراجعه به ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها اقدام کنند.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: طرحهای مرمتی در قالب ساختارهای مشارکتی یا قرار دادی که با این افراد منعقد می‌شود به تصویب می‌رسد و بر اساس این طرح‌ها عملیات مرمت و احیاء آغاز می‌شود.

علویان با تاکید بر اینکه مصوبه قطعی و اقدامات اولیه آغاز و قرارداد‌ها آماده شده است، افزود: به این ترتیب علاقمندان می‌تواند با مراجعه به ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها به صورت عقد تفاهم نامه یا مشارکتی اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز