خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۴ تهران خبر داد

بهره برداری از فاز 2 باغ پرندگان تهران تا پایان سال جاری

کد خبر : ۷۷۲۴۴

فاز دوم که محدوده آبچر نام دارد، در محدوده 6 هکتاری احداث و به محدوده 16 هکتاری دشتچر افزوده خواهد شد.

ایلنا:‌ شهردار منطقه چهار تهران از پیشرفت قابل توجه فاز 2 باغ پرندگان خبر و گفت: تمام تلاشمان بر این است تا فاز 2 پروژه 22 هکتاری باغ پرندگان تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

به گزارش ایلنا، حسن کریمیان در مراسم تقدیر از دست اندرکاران پروژه بی نظیر باغ پرندگان با اعلام این خبر و ضمن تشکر از همکاری بسیار مطلوب تمامی سازمان های درگیر با این پروژه ملی گفت: مجموعه تفریحی و گردشگری باغ پرندگان، تنها مختص شهروندان تهرانی نیست بلکه به عموم مردم کشور تعلق دارد و به نوعی سرمایه ملی محسوب می شود.

وی افزود: خوشبختانه با گذشت مدت زمان بسیار کمی از آغاز به کار باغ پرندگان تهران، حدود 120 هزار نفر از شهروندان از این پروژه ملی استقبال کردند که این استقبال انگیزه مدیریت شهری را برای توسعه اینگونه فضاهای تفریحی و گردشگری دوچندان می کند.

کریمیان با اشاره به اقدامات فاز دوم باغ پرندگان تهران گفت: همزمان با بهره برداری از فاز 1 پروژه باغ پرندگان، فاز 2 نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: فاز دوم که محدوده آبچر نام دارد، در محدوده 6 هکتاری احداث و به محدوده 16 هکتاری دشتچر افزوده خواهد شد.

شهردار منطقه چهار افزود: در این محدوده 6 هکتاری که پرندگان به صورت آزادانه در آن پرواز خواهند کرد، مشتمل بر مجموعه ستون های 12 گانه میانی با ارتفاع حداکثر 50 متر و قطر 5/2 متر و 216 عدد مهار جانبی است که توسط شبکه ای با بیش از 63 هزار متر کابل در سایزهای مختلف اسکلت بندی شده است.

وی در ادامه از تشکیل کمیته های تخصصی در باغ پرندگان خبر داد و تصریح کرد: با تشکیل این کمیته محور کلیه فعالیت ها در باغ پرندگان، پرنده محوری خواهد بود.

کریمیان افزود: ساختمان پرندگان استوایی، مرکز معاینات پزشکی پرندگان، سایت اداری کارکنان و ساختمان استقرار کارگران از جمله اقدامات پیش بینی شده در باغ پرندگان تهران است.

وی خاطر نشان کرد: فاز 2 پروژه باغ پرندگان هم اکنون با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است و تا پایان سال جاری به بهره برداری عموم خواهد رسید.

شایان ذکر است در این مراسم از دست اندرکاران مجموعه باغ پرندگان تهران با اهدای لوح سپاس تقدیر و تشکر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز