خبرگزاری کار ایران

زارع صفت خبر داد:

اجرای طرح فوریت‌های خدمات اجتماعی 13 تا 15 خرداد ماه به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره)

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۸۰

به دلیل افزایش سطح رضایتمندی شهروندان در مدت برگزاری مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین افزایش سطح کیفی ارایه خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی در این مدت، تصمیم گرفته شد که دستور العمل اجرایی برای مددکاران گشت های فوریتی تهیه و تدوین شود.

ایلنا: مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ضمن تشریح اقدامات سازمان رفاه به مناسبت مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران از تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی طرح فوریت‌های خدمات اجتماعی همزمان با مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین زارع صفت با اشاره به تهیه و تدوین دستور العمل اجرایی طرح فوریت های خدمات اجتماعی همزمان با مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) اظهار کرد: به دلیل افزایش سطح رضایتمندی شهروندان در مدت برگزاری مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین افزایش سطح کیفی ارایه خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی در این مدت، تصمیم گرفته شد که دستور العمل اجرایی برای مددکاران گشت های فوریتی تهیه و تدوین شود.

وی ادامه داد: بر این اساس 3 محور اصلی «حفظ کرامت انسانی»،«مدیریت بحران در مواجه با آسیب های اجتماعی » و«مباحث حقوقی و قضایی» دراین دستور العمل اجرایی مد نظر قرار گرفت.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران درتشریح این محورها نیز اظهار کرد: بنا بر تاکید شهردار تهران مبنی بر حفظ شان و کرامت انسانی همه شهروندان،چگونگی برخورد با آسیب دیدگان اجتماعی و رعایت حرمت و شان انسانی آنها نیز از جمله موارد مهمی است که باید مددکاران گشت های فوریتی به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در رابطه با «مدیریت بحران در مواجه با آسیب های اجتماعی » هم اقدامات فوریتی،نکات حفاظتی و بهداشتی در کنار اقدامات خاص در مواقع ویژه از مهمترین مواردی بود که در این دستور العمل به آنها پرداخته شده است.

زارع صفت تصریح کرد: تکدی گری و ولگردی از جمله آسیب های اجتماعی است که در ماده های 712 و 713قانون مجازات اسلامی به صراحت به آن اشاره و برای آنها مجازات هایی در نظر گرفته شده است.بنابراین ضرورت داشت که در این دستور العمل به این موضوع هم اشاره شود.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین در راستای برنامه ریزی اجرایی مبنی بر اعلام برنامه‌های فوریتی خدمات اجتماعی در مدت زمان برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) جلسه ای با موسسه های مجری طرح و مسئولان واحد اجرایی اداره ساماندهی برگزار شد.

وی درمورد مصوبات این جلسه هم اظهار کرد: تشکیل ستاد اجرایی طرح فوریت خدمات اجتماعی، تهیه و تدوین طرح عملیاتی ویژه برگزاری مراسم، برنامه ریزی در خصوص اختصاص واحدهای گشت فوریتی در بهشت زهرا و جماران و برگزاری دوره آموزشی ویژه پرسنل اجرایی و ستادی،اختصاص خودروهای متحدالشکل به همراه تجهیزات ضروری در مدت زمان اجرای طرح و....از عمده مصوبه هایی بود که در این جلسه مورد بحث و تصویب قرار گرفت.

زارع صفت درمورد زمان اجرای این طرح هم خاطرنشان کرد: این طرح از روز 13 خرداد تا 15 بصورت فوریتی اجرا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز