خبرگزاری کار ایران

استقبال ۴۰ درصدی شهروندان منطقه ۱۰ به امر ساخت و ساز از طریق تجمیع پلاک‌ها

کد خبر : ۶۴۹۴۸

اطلاع رسانی مناسب و فراگیر بین شهروندان به همراه ارائه تسهیلات تشویقی برای بازسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده و تجمیع املاک، موجب گرایش قابل توجه صاحبان املاک در بخش ساخت و ساز مسکن و مشارکت برای این امر شده است.

ایلنا: شهردار منطقه ۱۰ تهران اعلام کرد؛ در یک ماه نخست سال جاری ۴۰ درصد از کل پروانه‌های صادره در منطقه ۱۰، به صورت تجمیع چند پلاک بوده است.
به گزارش ایلنا، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با بیان اینکه تجمیع بنا‌ها در بافت‌های فرسوده و ناپایدار به افزایش سطح کیفیت زندگی شهروندان منتج می‌شود گفت: طرح تجمیع یکی از موثر‌ترین روش‌ها در احیا بافت‌های فرسوده است چرا که با تجمیع پلاک‌ها در بافت‌های فرسوده، ضمن استاندارد و ایمن سازی بنا‌ها، بخشی از اراضی برای ایجاد فضاهای خدماتی مناسب آزاد شده و استاندارد سازی سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی، رفاهی را در پی دارد و از این رو می‌توان به ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی شهروندان امیدوار بود.
وی افزود: اطلاع رسانی مناسب و فراگیر بین شهروندان به همراه ارائه تسهیلات تشویقی برای بازسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده و تجمیع املاک، موجب گرایش قابل توجه صاحبان املاک در بخش ساخت و ساز مسکن و مشارکت برای این امر شده است به طوری که از ابتدای سال جاری ۴۰ درصد از کل پروانه‌های صادره به صورت تجمیع پلاک‌ها بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
شهردار منطقه با بیان اینکه امسال فعالیت‌های شهرسازی روند جدی تری به خود گرفته و تحولات بزرگ در نوسازی را به همراه خواهد داشت خاطر نشان کرد: امسال با تلاش عوامل شهرداری منطقه و همکاری شرکت نوسازان تعداد ۱۲۹ گواهی به متراژ ۳۳۲۳۶ صادر شده است.
وی استمرار وجودی بافت‌های فرسوده را افزون بر تهدید جان شهروندان، موجب افزایش هزینه خدمات شهری و نیز کاهش سطح کمی و کیفی زندگی شهروندان ساکن در محدوده بافت‌های فرسوده دانست و تصریح کرد: بیش از ۷۷ درصد معادل تعداد ۳۵پروانه‌ای که در منطقه صادر شده در محدوده بافت فرسوده است.
عظیمی با اشاره به تخفیفات اعمال شده تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال تخفیف برای نوسازی بافت‌های فرسوده اعمال شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳ برابری داشته است.
به گفته وی تحول در طرح‌ بهسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم و برنامه‌ریزی درست از شاخص‌هایی است که اهمیت بالایی دارد و می‌تواند این منطقه را در پیشبرد اهداف مورد نظر یاری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز