خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

آسمان پایتخت فقط دو هفته در سال آبی رنگ است

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۸۷

کسانی که وضعیت محیط زیست پایتخت را به این حال و روز در آورده‌اند، با عدم حمایت خود از گسترش حمل و نقل عمومی، شرایط زیست محیطی شهرمان را هر روز بد‌تر می‌کنند و آن‌ها به دلیل عملکردشان نه تنها باید شرمنده مردم پایتخت باشند بلکه باید پاسخ‌گوی شهروندان تهرانی نیز باشند.

ایلنا: معاون شهردار تهران گفت: مردم باید در تمام ایام سال از آسمان آبی برخوردار باشند اما آسمان پایتخت فقط دو هفته در سال و آن هم در نیمه نخست فروردین آبی است.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی‌ افزود: شرکت‌های خودروساز دولتی با تولید خودروهای آلاینده و غیر استاندارد و شرکت‌های نفتی دولتی با تولید سوخت آلوده و نامرغوب و انبوه کارخانجات پر هزینه و کم بازده دولتی اطراف پایتخت بیشترین آلودگی را به مردم تهران تحمیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم تهران در حالی این آسیب‌ها را متحمل می‌شوند که از حداقل حمایت‌ها و کمک‌های دولتی نیز بی‌بهره‌اند، اظهار کرد: سهم مردم تهران از حضور دولت و دستگاه‌ها و کارخانجات دولتی در تهران، خسارات مادی و معنوی و ضرر و زیان‌های بسیاری است که به آن‌ها تحمیل می‌شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه کاهش چشمگیر آلودگی هوا در ایام عید به دلیل خروج بسیاری از خودروهای شخصی از تهران نشان داد گسترش وسایل نقلیه عمومی و کاهش تردد وسایل نقلیه شخصی تا چه اندازه می‌تواند در پاکیزگی هوا مؤثر باشد، تصریح کرد: با این وجود حمل و نقل عمومی از حمایت دولتی محروم است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه کسانی که وضعیت محیط زیست پایتخت را به این حال و روز در آورده‌اند، با عدم حمایت خود از گسترش حمل و نقل عمومی، شرایط زیست محیطی شهرمان را هر روز بد‌تر می‌کنند، خاطرنشان کرد: آن‌ها به دلیل عملکردشان نه تنها باید شرمنده مردم پایتخت باشند بلکه باید پاسخ‌گوی شهروندان تهرانی نیز باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز