خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر پارس‌آباد و مغان استان اردبیل:

شرکت زراعی ۱۰ هزار نفری مغان، امروز با ۱۶۰۰ کارمند اداره می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۰۳

کمبود بودجه عامل اصلی وقفه ۵۰ ساله در احداث سد رود ارس است و علاوه بر این ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که قرار بود تا پایان سال گذشته جهت اشتغال و خودکفایی استان در اختیار کشاورزان قرار بگیرد بی‌نتیجه مانده است.

ایلنا: عضو شورای شهر پارس‌آباد و مغان استان اردبیل گفت: شرکت زراعی مغان در ابتدا با ظرفیت اشتغال ۱۰ هزار کارمند طراحی شده بود ولی اکنون به علت ضعف مدیریتی با هزار و ۶۰۰ کارمند به سختی به کار خود ادامه می‌دهد و امیدوار هستیم که جهاد کشاورزی هرچه زود‌تر به وعده‌های خود در جهت حمایت از این شرکت عمل کند.

محسن شیرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا به اهمیت نقش انتخابات آتی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به بیانات رهبری در لحظات آغازین سال ۹۲، موظف به ایجاد شرایط لازم برای برپایی انتخابات سالم جهت حضور مقتدرانه مردم هستیم تا بتوانیم یک بار دیگر عزت ایران را در عرصهٔ بین‌المللی به نمایش بگذاریم.

عضو شورای شهر پارس‌آباد و مغان استان اردبیل ادامه داد: رییس جمهور منتخب مردم نیز باید برای تحقق شعر حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی در کشور تلاش و مطابق با برنامه پنج‌ساله پنجم و چشم‌انداز ۱۴۰۰ عمل کند.

شیرپور به انتخابات شور‌ای شهر اشاره کرد و افزود: نباید اهمیت این انتخابات در سایه انتخابات ریاست‌جمهوری قرار بگیرد و از آن غافل شویم و ما می‌بایست از تجارب افراد با‌سابقه در امور مدیریت شهری در شورا‌ها استفاده کنیم.

وی ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی استان اردبیل، اظهار کرد: این استان در شمالی ترین قسمت کشور قرار گرفته و به عنوان یک استان مرزی نقش مهمی را بر عهده دارد به طوری که رهبری بار‌ها از این استان به عنوان راس کشور یاد کرده است.

شیرپور ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در استان‌ها و شهرهای مرزی تردد و حمل و نقل محسوب می‌شود که متاسفانه با توجه به تردد زیاد خودروهای سنگین جهت انتقال کالا در بین کشورهای همسایه همچنان جاده‌های اردبیل از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و این در حالی است که وزارت راه وعده‌هایی در قبال ترمیم جاده‌ها به ما داده است.

عضو شورای شهر پارس‌آباد و مغان استان اردبیل با بیان اینکه هنوز سد رود ارس پس از ۵۰ سال به نتیجه نرسیده است، تاکید کرد: کمبود بودجه عامل اصلی وقفه در این عملیات بوده است و علاوه بر این ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که قرار بود تا پایان سال گذشته جهت اشتغال و خودکفایی استان در اختیار کشاورزان قرار بگیرد بی‌نتیجه مانده است.

شیرپور دیگر مشکل مهم استان اردبیل را ناتمام ماندن راه‌آهن اردبیل ـ مغان، عنوان کرد و توضیح داد: هرساله خبرهایی از نهایی شدن این مسیر به گوش می‌رسد ولی تاکنون شاهد اتفاق خوبی در این زمینه نبوده‌ایم و این در حالی است که با اتمام این خط و اتصال آن به خطوط راه‌اهن اروپا می‌توان گام مهمی در ترانزیت کالا برداشت و شاهد رشد و شکوفایی استان باشیم.

عضو شورای شهر پارس‌آباد و مغان استان اردبیل به عقب افتادن تعمیر آسفالت باند فرودگاه شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: این فرودگاه در سال ۵۲ افتتاح شده بود که تا چند سال پیش با اجرای ۴ پرواز در هفته به مردم استان و شهر‌های مجاور خدمت‌رسانی می‌کرد ولی متاسفانه مدت نسبتا زیادی است که به علت عدم توانایی مالی در تعمیر آسفالت باند پرواز این فرودگاه تعطبل شده است و مردم نمی‌توانند از این فرودگاه استفاده کنند که در ‌‌نهایت مشکلاتی را برای مردم به بار آورده است.

وی با بیان اینکه شرکت زراعی مغان با هدف اشتغال در شهر پارس‌آباد افتتاح شده بود ولی به علت عدم برنامه ریزی صحیح با مشکلات متعددی روبه رو شده است، خاطرنشان کرد: این شرکت در ابتدا با ظرفیت اشتغال ۱۰ هزار کارمند طراحی شده بود ولی اکنون به علت ضعف مدیریتی با هزار و ۶۰۰ کارمند به سختی به کار خود ادامه می‌دهد و امیدوار هستیم که جهاد کشاورزی هرچه زود‌تر وعده‌های خود در جهت حمایت از این شرکت عملی کند.

عضو شورای شهر پارس‌آباد و مغان استان اردبیل شروع عملیات اکتشاف نفت مغان و احداث بیمارستان مغان را از دیگر خواسته‌های مهم مردم شهرستان مغان دانست و افزود: با اجرایی کردن پروژ‌ه‌های مناسب می‌توان در خودکفایی و رشد این شهر گام برداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز