خبرگزاری کار ایران

محمدعلی نجفی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نیمی از کرسی‌های شورای شهر‌ متعلق به اصلاح‌طلبان خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۱۱

قطعا برای شورا‌ها کاندید نمی‌شوم/اصلاح طلبان از نظر قابلیت و توانایی در جامعه کنونی نفوذ مناسبی دارند و می‌توانند نیمی از کرسی‌های شورا را به خود اختصاص دهند.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه قطعا برای دور بعد انتخابات شورای شهر کاندیدا نمی‌شوم، گفت: ‌اصلاح طلبان بالقوه نفوذشان در جامعه به قدری است که بتوانند نیمی از اعضای شورای شهر را در انتخابات بعدی در اختیار بگیرند اما این مساله بسته به کم و کیف انتخابات و مسائل بعدی آن دارد.

محمدعلی نجفی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان اینکه اصلاح‌ طلبان حتما حضور فعالی در انتخابات شورای شهر خواهند داشت، افزود: این مساله صرف نظر از داشتن یا نداشتن کاندیدای ریاست جمهوری است چراکه به اعتقاد من شورای شهر نمادی از مردم سالاری در اداره امور کشور است.

وی ادامه داد‌: خیلی مهم است کسانی که پایبند به دموکراسی و سیستم‌های مردم سالارانه هستند این نهاد را جدی بگیرند و سعی کنند آن را تقویت کنند. یکی از راه‌های تقویت شورای شهر نیز این است که نیروهای برجسته کشور در انتخابات شرکت کنند و عضو شواری شهر شوند تا شورا‌ها با داشتن نیروهای کار‌شناس و صاحب تجربه، قوی شوند و بتوانند از حقوقی که قانون برای شورا‌ها در نظر گرفته است، دفاع کنند.

به گفته نجفی، شورای شهر بخشی از مدیریت شهری است و اصولا مدیریت شهری مجموعه‌ای با ارتباط وسیع با سطوح مختلف جامعه است و جریانی مانند اصلاح طلبان که برای فعالیت‌های اجتماعی ارزش زیادی قایل هستند، نمی‌توانند از این نهاد غفلت کنند و باید در شورا حضور فعال داشته باشند تا ارتباط اجتماعیشان را حفظ کنند و حتی به آن عمق ببخشند.

عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه اصلاح طلبان صرف نظر از موضعشان در انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات شورای شهر شرکت می‌کنند، تاکید کرد: ‌ در این ارتباط بحث‌های جدی میان اصلاح طلبان مطرح شده است و من امیداورم اصلاح طلبان از حق قانونی خود برای شرکت در انتخابات شورای شهر به عنوان کاندیدای حداکثری استفاده کنند تا در شهرهای بزرگ سهم جدی از اعضای شورای شهر به اصلاح طلبان تعلق گیرد.

وی درباره ائتلاف یا تهیه لیست برای کاندیداهای شوراهای شهر، افزود: ‌ هنوز وارد تهیه لیست نشدیم اما در مورد کلیات مساله صحبت‌های زیادی انجام شده است. حتی در خروجی یکی از سایت‌ها لیست اصلاح طلبان کاندیدا برای شورای شهر منتشر شده بود که باید بگویم لیست منتشر شده درست نبود بر اساس گمانه زنی کسانی که این خبر را تهیه کرده بودند، منتشر شده است.

نجفی گفت:ما هنوز وارد مصادیق کاندیدای شورای شهر‌ها نشدیم تا افراد مورد تایید را در شهرهای مختلف اعلام کنیم، بیشتر در مورد کلیات انتخابات و خصوصیات افراد کاندیدای اصلاح طلبان بحث شده است.

وی افزود: اصلاح طلبان بالقوه نفوذشان در جامعه به قدری است که بتوانند نیمی از اعضای شورای شهر را در انتخابات بعدی در اختیار بگیرند اما این مساله بسته به کم و کیف انتخابات و مسائل بعدی آن دارد اگرچه اصلاح طلبان از نظر قابلیت و توانایی در جامعه کنونی نفوذ مناسبی دارند و می‌توانند نیمی از کرسی‌های شورا را به خود اختصاص دهند.

نجفی با بیان اینکه قطعا در دور چهارم شورای شهر کاندیدا نمی‌شوم، تاکید کرد: ‌ قرار است در دور بعدی ۳۱ نفر در شورای شهر تهران حضور داشته باشند اما ما در تلاش هستیم تا تعداد اعضای شورا به‌‌ همان میزان کنونی یعنی ۱۵ نفر باقی بماند و افزایش نیابد چراکه این افزایش تعداد، کار را مشکل می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز