خبرگزاری کار ایران

در حاشیه اجلاس امسال ILO رخ داد:

نشست مشترک وزرای کار جنبش غیر متعهد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۸۸

چکیده:«نشست وزرای کار عضو جنبش غیر متعد ها در ژنو برگزار شد/ وزیر کار ایران در این نشست خواهان اصلاح سازمان جهانی کار در جهت ارتقاء پاسخگویی، شفافیت و کارآمدی بیشتر شد/ دربیانیه پایانی این نشست از پیشنهاد اصلاح ساختار سازمان جهانی کار استقبال شده‌است».

وزیر کار در نشست وزرای کار عضو جنبش غیر متعد ها در ژنو عنوان کرد: تنها راه تحقق اهداف سازمان بین المللی کار مشارکت در دمکراتیزه کردن نظام حاکم بر روابط بین الملل است.

«اسداله عباسی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجنماعی در نشست وزرای کار عضو جنبش غیر متعهد ها در ژنو گفت: تنها راه تحقق اهداف سازمان بین المللی کار مشارکت آن در دمکراتیزه کردن نظام حاکم بر روابط بین الملل است.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، اسدالله عباسی، در سخنرانی افتتاحیه خود ابتدا به مرور اقدامات و توفیقات سازمان بین المللی کار در طول صد سال فعالیت خود از جمله تدوین حدود 200 کنوانسیون و توصیه نامه که در مجموع نظامات حاکم بر روابط کار را تشکیل می دهند پرداخت، اما این اقدامات را برای تحقق اهداف سازمان که در اساسنامه آن قید شده است ناکافی دانست.
عباسی تنها راه تحقق اهداف سازمان بین المللی کار را مشارکت آن در دمکراتیزه کردن نظام حاکم بر روابط بین الملل دانست و تأکید کرد در این میان سازمان بین المللی کار نیز باید اصلاحات قابل توجهی را با هدف ارتقاء شفافیت، پاسخ گویی، جامعیت، کارآمدی و کارائی به انجام برساند.
وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت حضور عدم تعهد در تصمیمات سازمان بین‌المللی کار تأکید ورزید.
هفتمین نشست وزرای کار عضو جنبش غیرمتعهدها در حاشیه یکصد و دومین کنفرانس بین المللی کار در مقر سازمان بین المللی کار در ژنو برگزار شد و بیانیه نهایی وزرای کار عضو این جنبش به تصویب اعضاء رسید.
در این نشست مدیرکل سازمان بین المللی کار به ابتکار ایران (به عنوان رئیس فعلی جنبش غیرمتعهدها) برای اولین بار در تاریخ  نشست‌های وزرای کار جنبش حضور یافت.
مدیرکل سازمان بین المللی کار در جمع وزرای کار جنبش غیر متعهدها و در خصوص موضوع نشست یعنی quotation mark دیدگاه جنبش غیرمتعهدها در خصوص چالشها و فرصتهای پیش رو سازمان بین المللی کار در سده دوم فعالیت آن quotation mark سخنرانی کرد.
در ادامه وزرای کار و مقامات ارشد برخی از کشورها از جمله مصر، عراق، فلسطین، الجزائر، کوبا، پاکستان و بلاروس با تقدیر از ابتکارات کشورمان به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
در پایان این نشست نیز وزرای کار جنبش عدم تعهد بیانیه ای صادر کردند که متن کامل آن به شرح ذیل است:
وزرای کار کشورهای عضو جنبش‌عدم تعهد طی یکصد و یکمین نشست کنفرانس بین‌المللی کار که در روزهای 5 لغایت 20 ژوئن 2013  (15-30 خرداد 1392) در ژنو برگزار شد، تشکیل جلسه داده و در خصوص موضوعات مورد علاقه و نگرانیهای موجود هم اندیشی کردند.
وزرای کار هم از تلاشهای مدیر کل برای تبیدل سازمان به یک مرکز برتری فنی جهت دنیای کار قدردانی کرده و از پیشنهادات مدیر کل برای اصلاح ساختار سازمان ارکان سازمان بین‌المللی کار که به سیصد و هفدهمین نشست هیأت مدیره سازمان‌بین المللی کار ارائه شد استقبال می‌کنند. وزرا از اصلاحات پیشنهاد شده حمایت نموده و منتظر آثار ملموس آن بر کارکرد دبیرخانه با هدف غایی بهبود کارایی و اثربخش وسیع سازمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز