خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ابراز تاسف دبیركل WFTU از تاثیر تحریم‌های غرب بر زندگی كارگران ایرانی

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۱۷

در پیش گرفتن اقدام‌های تنبیهی اقتصادی و اعمال تحریم كه مردم جامعه و به ویژه طبقه كارگر متحمل پیامدهای سوء آن می‌شوند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دبیركل فدراسیون اتحادیه كارگران جهان با انتقاد از تحریم‌های غرب علیه ایران، نسبت به تاثیرات تخریبی این محدودیت‌ها بر طبقه كارگر ایران ابراز تاسف كرد.

«جورج ماوریكوس» به ایلنا گفت كه در پیش گرفتن اقدام‌های تنبیهی اقتصادی و اعمال تحریم كه مردم جامعه و به ویژه طبقه كارگر متحمل پیامدهای سوء آن می‌شوند، به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و نشان‌دهنده مواضع متناقض غرب است.

دبیركل فدراسیون اتحادیه كارگران جهان (WFTU) در ادامه خواستار لغو تحریم‌های غرب و به ویژه تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه ایران شد.

وی با تاكید بر این‌كه ده‌ها كشور جهان در فدراسیون اتحادیه كارگران عضو هستند، گفت كه این نهاد بین‌المللی از قدرت اجرایی لازم برای مقابله با تحریم‌های غرب علیه ایران و فشار ناشی از آن بر طبقه كارگر، برخوردار است.

ماوریكوس ادامه داد: «من از كشوری می‌‌آیم كه در مقطع زمانی فعلی با مشكلات و چالش‌های اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می‌كند. هر روز در یونان شاهد اعتراض و نارضایتی مردم به سیاست‌های اقتصادی دولت و همچنین اعتصاب كاركنان بخش‌های مختلف هستیم؛ به همین دلیل دشواری‌های اقتصادی مردم را با تمام وجود درك می‌كنم. به طور قطع بار سنگین و دردناك این مشكلات بر دوش كارگران و طبقه ضعیف هر جامعه، مضاعف بوده و در همین راستا تاكید می‌كنم كه مسئولان باید رسیدگی به مشكلات معیشتی این طبقه را از مهمترین اولویت‌های خود قرار دهند.»

وی افزود كه آزادی و استقلال سندیكاهای صنفی از جمله مهمترین مسائل كارگری در هر جامعه است و این حق اساسی كارگران نباید قربانی ملاحظات سیاسی شود؛ حقی كه به هیچ عنوان قابل معامله و گروكشی نیست.

ماوریكوس همچنین گفت كه مشكلات جامعه كارگری در هر كشور در وهله نخست باید توسط مسئولان همان كشور حل و فصل شود ولی در عین حال اتحادیه كارگران جهان باید مرجع قابل اتكایی برای روزهای سخت كارگران باشد.

وی افزود كه رویكرد دولت در قبال جامعه كارگری باید «حمایتی» باشد و كاهش ارائه خدمات، تسهیلات و اعمال سیاست‌های ریاضتی بر این قشر – حتی در شرایط تحریم و بحران اقتصادی – راهكار مناسبی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز