خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون وزیر صنعت و معدن طرح شد:

وعده استخدام یکی از پسران قربانیان معدن یال شمالی

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۲۴

«خانواده ۸ کارگر کشته شده در حادثه انفجار معدن یال شمالی طبس به دلیل از دست دادن سرپرست خانواده با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه شده‌اند و اشتغال فرزندان این قربانیان می‌تواند در تامین معاش خانواده‌ موثر باشد.»

پس از حادثه انفجار و کشته شدن هشت کارگر معدن یال شمالی در دی‌ماه سال گذشته، وعده‌هایی از سوی مسئولان دولتی و كارفرمای معدن به خانواده‌های قربانیان داده شد؛ از جمله قرار بوده سازمان تأمین اجتماعی از ماه اسفند مقرری ماهانه خانواده‌های کشته‌شدگان را برقرار کند، علاوه بر آن مسئولان وعده داده بودند که برای فرزندان ذكور این قربانیان، در شرکت ملی فولاد ایران به صورت رسمی اشتغال ایجاد کنند.

به گزارش ایلنا، پس از گذشت حدود چهار ماه از این فاجعه، امیر امینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی سفری به شهرستان طبس ضمن دیدار با مسئولان این شهرستان برحسب درخواست کتبی فرماندار طبس، دستور بکارگیری یکی از فرزندان ذکور قربانیان حادثه معدن زغالسنگ یال شمالی طبس را صادر کرده است.

او همچنین در این دیدار به سخنان رئیس دولت در همایش استانداران اشاره كرده است كه گفته بود: معادن ثروت ملی و متعلق به مردم بوده و نیازمند مدیریت کلان از سوی دولت است که باید در دست دولت باشد و خصوصی کردن معادن زیانهای فراوانی هم برای کارگران وهم دولت در پی دارد.

گفتنی است خانواده ۸ کارگر کشته شده در حادثه انفجار معدن یال شمالی طبس به دلیل از دست دادن سرپرست خانواده با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه شده‌اند و اشتغال فرزندان این قربانیان می‌تواند در تامین معاش خانواده‌ موثر باشد.

بر اساس این گزارش، حدود چهار ماه از وقوع حادثه معدن یال شمالی در طبس می‌گذرد ولی هنوز حکمی برای مقصران این حادثه مرگبار صادر نشده است و گفته می‌شود که هم‌اکنون هر سه نفر مقصر این حادثه آزاد هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز