خبرگزاری کار ایران

۱۱ روز پس از کشته شدن ۸ معدن‌کار؛

اعلام علت انفجار معدن یال شمالی برای دومین بار به تاخیر افتاد

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۳۱

هنوز نظر نهایی کارشناسانی که از سوی اداره کار، صنعت معدن وتجارت وهمچنین کار‌شناسان معدن زغال شویی پرورده به این معدن اعزام شده‌اند اعلام نشده و تا نتیجه نهایی باید صبر کرد.

پس از آنکه روز چهارشنبه، ۲۹ آذرماه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از تشکیل کمیته «علت‌یابی» حادثه انفجار معدن یال شمالی و اعلام نتیجه تحقیقات این کمیته در تاریخ یکشنبه، ۳ دی‌ماه خبر داده بود، در تاریخ مورد اشاره نتیجه این تحقیقات که قرار بود در یک تیم متشکل از کار‌شناسان فنی از دو وزارتخانه کار و صنعت و معدن و همچنین مسئولان استانی انجام گیرد، منتشر نشد و همین مسئول مجددا در گفتگویی در تاریخ ششم دی ماه از انتشار گزارش نهایی در تاریخ شنبه، ۹ دی‌ماه خبر داده بود.

امروز، شنبه ۹ دی‌ماه نیز در همین رابطه محمد رضا فلاح‌زاده استاندار یزد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا گفت: هنوز نظر نهایی کارشناسانی که از سوی اداره کار، صنعت معدن و تجارت و همچنین کار‌شناسان معدن «زغال شویی» پرورده به این معدن اعزام شده‌اند اعلام نشده و تا نتیجه نهایی باید صبر کرد.

در همین زمینه احمد طالبیان فرماندار شهرستان طبس نیز با اعلام اینکه تصاعد آنی نشت گاز از عوامل اولیه انفجار اعلام شده است از نتیجه کامل برسی کار‌شناسان فنی اعزام شده به معدن یال شمالی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: هنوز نتیجه نهایی علت حادثه انفجار به فرمانداری گزارش نشده است.

همچنین در مصاحبه روز چهارشنبه، ششم دی ماه، امرالله فلاح‌زاده، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اعلام اینکه نظر بازرسان اداره کار مبنی بر «وجود گاز متان و تلفیق آن با هیدروژن و تولید منوکسید کربن نهایی است» نتایج بررسی کمیته علت‌یابی را تا روز شنبه وعده داده بود.

گفتنی است، ایلنا پیش از این در گزارشی بر موضوع تعیین دقیق علت حادثه، مخصوصا تعیین «تصاعد آنی» یا «وجود گاز در تونل» هنگام كار كارگران تاكید كرده بود، چرا كه تنها از این طریق می‌توان مقصرین احتمالی فاجعه‌ای كه به مرگ هشت كارگر منجر شد را شناسایی و از وقوع حوادث مشابه جلوگیری كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز