خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری/

كارگران هلی فلکس در آستانه بازنشستگی بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۸

چهار نفر از ۱۲ کارگر رسمی این کارخانه سه ماه دیگر بازنشسته خواهند شد و مابقی تا یکسال آینده در شرف بازنشسته شدن قرار دارند که متاسفانه با این اقدام کارفرما برای بازنشستگی نیز دچار مشکل خواهیم شد.

جمعی از کارگران کارخانه «هلی فلکس» ایران در تماس با ایلنا نسبت به انحلال این كارخانه و ممانعت از ورود كارگران توسط كارفرما، اعتراض كردند.

نماینده کارگران کارخانه هلی فلکس ایران درباره دلایل این اعتراض به ایلنا گفت: کارفرمای کارخانه هلی فلکس ایران در یک اقدام ناگهانی اطلاعیه‌ی انحلال کارخانه را در سردر نگهبانی چسبانده و با معرفی فردی به عنوان مدیر تسویه حساب کارگران، از ورود ۱۲ کارگر رسمی این کارخانه که در شرف بازنشستگی هستند ممانعت به عمل آورده و از آنان خواسته است برای تسویه حساب خود اقدام کنند.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت، اضافه کرد: چهار نفر از ۱۲ کارگر رسمی این کارخانه سه ماه دیگر بازنشسته خواهند شد و مابقی تا یکسال آینده در شرف بازنشسته شدن قرار دارند که متاسفانه با این اقدام کارفرما برای بازنشستگی نیز دچار مشکل خواهیم شد.

او ادامه داد: با وجود اینکه این کارخانه تولید کننده لوله‌های خرطومی آب است و در تهیه مواد اولیه پی وی سی که از پتروشیمی بند امام تامین می‌شود و همچنین فروش محصولات خود  مشكلی ندارد، اما گفته می‌شود بدهی‌های معوقه بانکی و زیانده بودن تولید باعث انحلال این کارخانه شده است.

شائبه صوری بودن انحلال كارخانه

در این زمینه، عید علی کریمی دبیر خانه کارگر قزوین، در تشریح وضعیت کارگران هلی فلکس ایران به ایلنا گفت: این واحد تولیدی طی اطلاعیه کارفرما در مورخه هفدهم آبان ماه جاری منحل اعلام شده و از ۱۲ کارگر رسمی این کارخانه که تا روز بیست و دوم‌‌ همان ماه کار می‌کردند خواسته شده بر سر کار خود حاضر نشوند.

او با بیان اینکه «كارگران انحلال کارخانه هلی فلکس را صوری می‌دانند» افزود: دلیلی برای انحلال کارخانه‌ای که برای تهیه مواد اولیه تولید خود مشکلی ندارد و بازار فروش خوبی هم دارد، وجود ندارد.

این فعال كارگری اضافه کرد: این واحد تولیدی از ۱۵ سال گذشته تبدیل به دو کارخانه با اسامی کارخانه هلی فلکس ایران و آوید شد و هم اکنون واحد تولیدی آوید با‌‌ همان مواد اولیه، تولید کننده لوله‌های پولیکا بوده و هم اكنون با ۱۳ کارگر فعال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز