خبرگزاری کار ایران

عضو كارگری شورایعالی كار:

منتظر اعلام زمان برگزاری جلسه دوم افزایش حقوق هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۹۱

چكیده:«بعید است بتوان از طریق گفتگوهای دوجانبه کارگری و کارفرمایی درخصوص افزایش حقوق مسكن و خوار وبار به نتیجه رسید/ اجلاس سازمان جهانی كار هیچ تداخلی با نشست شورای عالی كار ندارد/ مخالفان ابتدا خوارروبار را تعریف كنند و بعد در قبال افزایش حق خواروبار موضع گیری كنند».

عضو کارگری شورایعالی کار با بیان اینکه وزیر کار هنوز عازم ژنو برای شركت در اجلاس جهانی كار نشده است، گفت: منتظریم تا دبیر خانه زمان برگزاری جلسه بعدی شورای عالی کار را اعلام کند.

«محمد احمدی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: برای بازبینی حقوق خواروبار و مسکن کارگران آماده مذاکره با شرکای دولتی و کارفرمایی هستیم اما بعید است بتوان از طریق گفتگوهای دوجانبه کارگری و کارفرمایی دراین خصوص به نتیجه رسید.

او افزود: با این حال گروه کارگری برای ادامه مذاکرات خود هیچ مشکلی ندارد.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا ممکن است به دلیل برگزاری کنفرانس سالیانه سازمان جهانی کار، نشست اعضای شورای عالی کار به تعویق بیفتد؟» گفت: برگزاری اجلاس سازمان جهانی كار با جلسه شورایعالی كار تداخلی ندارد.

این مقام كارگری گفت: در حال حاضر وزیر کار در ایران است و با توجه به اینکه هم اکنون جلسات سازمان جهانی کار در سطح کار‌شناسی مطرح است وزیر کار تا چند روز پایانی اجلاس سازمان جهانی کار در ایران خواهد ماند.

وی همچنین در خصوص وضعیت گروه کارگری شورای عالی كار گفت: اعضای اصلی گروه کارگری شورای عالی کار در ایران حضور دارند و از بابت برگزاری جلسه دوم هیچ مشکلی وجود ندارد.
احمدی افزود: حتی اگر اعضای یکی از سه گروه در زمان برگزاری جلسات شواری عالی کار غایب باشند طبق قانون اعضای علی البدل در جلسات شورای عالی کار شرکت خواهند کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که جلسات شواری عالی کار هرچه زود‌تر برگذار شود.

احمدی با یادآوری اینکه در این جلسه قرار است تنها به مسئله افزایش حقوق خوار و بار و مسکن کارگران توجه شود گفت: در حال حاضر حق خواروبار هر کارگر مجرد و متاهل به ترتیب ۴۰ و ۸۰ تومان است که با توجه به واقعیت‌های اقتصادی موجود رقم درستی نیست.

این مقام کارگری با اشاره به اینکه حتی آمار تازه منتشر شده مرکز آمار ایران در خصوص افزایش تورم صحت ادعای کارگران را تایید می‌کند گفت: مخالفان بازبینی حقوق خوار و بار و مسکن کارگران بهتر است مفهم خواروبار را براساس واقعیت‌های اقتصادی تعریف کنند و سپس به موضع گیری و مخالفت خود ادمه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز