خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد:

یازدهمین تجمع کارگران قند اهواز در مقابل استانداری

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۷۴

کارگران بارها در مقابل نهاد‌های مختلف دولتی همانند استانداری خوزستان و اداره کل صنعت و معدن و تجارت تجمع كرده‌اند اما به هیچ یک از این تجمعات پاسخ قاطعی از سوی مسئولان داده نشده است.

۸۰ کارگر کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز، صبح امروز (هشتم اسفند) برای یازدهمین بار طی سال جاری در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایا و سایر مطالبات ۲۶ ماهه خود در مقابل درب ورودی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

حسن لویلی، نماینده کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که در این تجمع حضور یافته است، به ایلنا گفت: ۸۰ کارگر این کارخانه بیش از ۲۶ ماه است که به سبب بلاتکلیفی کارخانه و تعطیلی خط تولید، حقوق دریافت نكرده‌اند.
او با اشاره به اینکه تا کنون کارگران این کارخانه چندین بار جهت دریافت مطالبات قانونی خود دست به تجمع زده‌اند، اظهار داشت: با اینکه تجمع و اعتراضاتی در خصوص حل مسائل صنفی‌مان انجام داده‌ایم، اما متاسفانه تاکنون با بی‌توجه‌ای مسئولان مواجه شده‌ایم.
این فعال کارگری در این زمینه اضافه کرد: کارگران بارها در مقابل نهاد‌های مختلف دولتی همانند استانداری خوزستان و اداره کل صنعت و معدن و تجارت تجمع كرده‌اند اما به هیچ یک از این تجمعات پاسخ قاطعی از سوی مسئولان داده نشده است.

نماینده حقوقی كارگران قند اهواز ادامه داد: مشکلات کارگران کارخانه تصفیه قند اهواز به سبب افزایش مشکلات مالی کارخانه که با واگذاری كارخانه به بانک‌های ملی و ملت در سال ۸۷ شروع شد و در این جریان تعدادی از کارگران آن نیز اخراج شدند.

لویلی درادامه با تشریح مشکلات کارخانه اضافه کرد: مالکیت این کارخانه بر عهده بانک ملی و ملت بود که با افزایش مشکلات این واحد تولیدی با تصویب هیات دولت به وزارت صنایع جهت راه اندازی مجدد واگذار شد. اما چندی پس از معرفی و استقرار مدیر عامل جدید کارخانه از سوی معاونت راهبردی رئیس جمهور، روند بازسازی و فعالیت مجدد کارخانه متوقف شد.

او با اشاره به اینکه این کارخانه چند مصوبه هیئت دولت و ستاد تسهیل و پشتیبانی صنایع را دارا است ادامه داد: کارخانه قند اهواز با ظرفیتی بالغ بر تولید ۲۵۰ تن قند و شکر در روز چهار سالی است که تعطیل و تولید آن متوقف شده است.

این فعال كارگری افزود: در جریان دور دوم سفرهای استانی دولت به خوزستان، هیات دولت مصوب کرد که کارخانه قند اهواز از مالکیت بانک ملی و بانک ملت خارج و به قیمت دفتری به وزارت صنایع و معادن واگذار شود، اما بعد از مدتی، به تشخیص وزارت صنایع و معادن، انتقال کارخانه به دولت مغایر قانون تشخیص داده شد و وزارت صنایع و معادن با استناد به همین مساله بازسازی کارخانه را تعلیق کرد.

او افزود: متاسفانه بانک‌های ملی و ملت نیز بعنوان مالکین قبلی کارخانه، با استناد به مصوبه دولت مبنی بر فروش کارخانه به وزارت صنایع و معادن از پیگیری امور کارخانه سرباز زدند که همین مساله تا امروز ادامه داشته و کارخانه در وضعیت تعطیلی کامل قرار دارد و هیچکدام از طرفین، مسئولیتی در قبال این کارخانه برعهده نمی‌گیرند.

نماینده كارگران قند اهواز یاد آور شد: با پیگیری‌های انجام شده، بانک‌های ملی و ملت حاضر نیستند مسئولیت کارخانه را برعهده بگیرند و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز، با استناد به غیرقانونی بودن مصوبه دولت، روند بازسازی و راه اندازی مجدد کارخانه را متوقف کرده، که این مساله مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.

کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که هم اکنون در حالت تعطیل کامل به سر می‌برد، با ایجاد بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و اشتغال ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم یکی از کارخانه‌های مهم و استراتژیک اهواز محسوب می‌شود که به دلیل تعطیلی این واحد تولیدی، اشتغال مردم منطقه تهدید شده است.
گفتنی است تجمع این کارگران تا لحظه ارسال این خبر همچنان ادامه دارد و تا كنون هیچ مسئولی از استانداری خوزستان در جمع كارگران حاضر نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز