خبرگزاری کار ایران

نامه یك تشكل رسمی كارگری به احمدی‌نژاد:

بار مالی مصوبه ۱۶ ماه قبل هیئت دولت را تامین کنید

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۱۹

با اجرا شدن این مصوبه ایام مقرری بیمه بیکاری کارگران نساجی به عنوان اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور محسوب و میزان غیبت این دسته از کارگران در طول سنوات خدمت از ۱۰ روز به ۴۵ روز افزایش می‌یابد.

مجمع عالی نمایندگان کارگران، یکی از سه تشکل رسمی کارگران در نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد از اجرا نشدن مصوبه هیئت دولت در خصوص تسهیل شرایط بازنشستگی کارگران نساجی توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داده است.

به گزارش ایلنا، در ابتدای نامه با اشاره به «عدم تامین و یا حتی تعهد تامین هزینه‌ها و بار مالی ناشی از اجرای» این مصوبه هیئت وزیران، مورخ ۱۵ شهریورماه سال گذشته، آمده است که «علی رغم صراحت تکالیف مندرج در مفاد مصوبه یاد شده برای برخورداری کارگران صنعت نساجی کشور از مزایای بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور و به دلیل عدم تامین و یا حتی تعهد تامین هزینه‌ها و بار مالی ناشی از اجرای آن توسط آن دولت محترم برای برخورداری ذی‌نفعمان از سوی سازمان تامین اجتماعی، اجرایی و عملیاتی نشده است.»

این تشکل رسمی کارگری همچنین درباره مزایای اجرای مصوبه مذکور آورده است: با اجرا و عملیاتی شدن این مصوبه ایام مقرری بیمه بیکاری کارگران نساجی به عنوان اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور محسوب و میزان غیبت این دسته از کارگران در طول سنوات خدمت از ۱۰ روز به ۴۵ روز افزایش یافته که در این صورت مشکل عمده کارگران صنایع نساجی کشور در استانهایی همچون اصفهان، مازندران، یزد، قزوین و‌. ‌. ‌. ‌ مرتفع خواهد شد. ‌

در این نامه كه به امضای محمد یاراحمدیان، رئیس هیئت مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران و عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی رسیده است، از رئیس دولت خواسته شده است كه با توجه به اهمیت موضوع و نیز گستره، تنوع و تعداد مخاطبان دستور مقتضی برای تامین بارمالی مصوبه در سال جاری و یا تعهد پرداخت در سال آینده صادر شود.

در پایان نامه یادآوری شده است که این مطالبه به طور مکرر توسط استانداران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و کلیه مدیران ذی مدخل در این موضوع و کارگران در سفرهای استانی مطرح شده رئیس دولت قول حل آن را وعده داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز