خبرگزاری کار ایران

معاونت سیاسی فرمانداری خبر داد:

آغاز تحقیقات برای علت‌یابی حادثه سیمان شاهرود

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۸۷

کار‌شناسان ویژه‌ای مسئول پی گیری علت حادثه شده‌اند و هم اکنون در حال تحقیق هستند تا در صورت قصوری در زمینه ایمنی كار با مقصرین احتمالی برخورد قانونی شود.

در پی انفجار کپسول گاز در معدن استخراج سیمان کارخانه سیمان شاهرود که باعث کشته شدن ۲ کارگر و یک پیمانکار شد، فرمانداری شاهرود یك تیم كارشناسی برای علت‌یابی این حادثه و برخورد با مقصرین در صورت محرز شدن قصور در ایمنی كار كارگران تشكیل داد.

معاونت سیاسی فرمانداری شاهرود با اعلام این خبر، در تشریح جزئیات این حادثه به ایلنا گفت: عدم رعایت نکات ایمنی کار توسط یکی از کارگران کارگاه جوشکاری کارخانه سیمان که با کپسولهای هوا مشغول برش بود باعث انفجار کپسول هوا شده است.

مرتضی معتمد ادامه داد: به دلیل شدت انفجار و اصابت ترکشهای سیلندر منفجر شده به کارگران و همچنین ریزش سقف و تخریب بخش زیادی از دیوار، سه نفر جان خود را از دست دادند.

معاونت سیاسی فرمانداری شاهرود افزود: با تماس شاهدین این انفجار، نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شده و ضمن آوار برداری کارگاه، با اقدامات ایمنی برای جلوگیری از وقوع انفجارهای دیگری (با وجود کپسول‌های دیگر در كارگاه) اجساد را خارج می‌کنند.

این مقام فرمانداری شاهرود در خصوص شدت تخریب انفجار کپسول‌های هوا گفت: در اتفاق مشابهی که در چند سال گذشته در یکی از کارگاه‌های کپسول پر کنی منطقه «پشت بسیام» رخ داد دیوار‌های ۳۵ سانتی متری آن کارگاه ۴۰ متر آنطرف‌تر پرتاب شده بودند.

به گفته وی انفجار شب گذشته کارخانه سیمان شاهرود به علت انفجار دو کپسول هوا بوده که علاوه بر تخریب سقف، دیوارهای کارگاه را نیز بر روی كارگران آوار كرده است.

او گفت: طبق اطلاعات بدست آمده سیلندر هوای كپسول صنعتی كه یكی از كارگران كشته شده با آن مشغول برش فلزی بوده منفجر شده و دو کارگر دیگر در کارگاه حضور داشته‌اند که در حین انفجار مورد اصابت ترکشهای سیلند قرار گرفته و آوار نیز روی آنان خراب شده است.

معاونت سیاسی فرمانداری شاهرود تاکید کرد: طبق دستور فرماندار شاهرود گروهی از کار‌شناسان مسئول پی گیری علت حادثه شده‌اند و هم اکنون در حال تحقیق هستند تا در صورت قصوری در زمینه ایمنی كار با مقصرین احتمالی برخورد قانونی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز