خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع در گفتگو با ایلنا:

بخش‌نامه سازمان جنگل‌ها خللی در صادرات ایجاد نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۲۱

بخش‌نامه خردادماه این سازمان صادرکنندگانی را که قصد صادرات محصولات فرعی گیاهان دارویی را دارند، ملزم می‌کند که مجوز صادرات خود را برای بررسی میزان وزن، نوع کالا و مدت زمان اعتبار مجوز به سازمان جنگل‌ها ارایه کنند.

بخش‌نامه خردادماه سازمان جنگل‌ها فقط برای شناسایی منشا محصولات خام و یا فرعی گیاهان دارویی است و در روند صادرات خلل وارد نمی‌کند.

علیرضا اورنگی رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیز داری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تاکید بر مفید بودن بخش‌نامه سازمان‌ جنگل‌ها، اظهار داشت: بخش‌نامه خرداد ماه این سازمان صادر کنندگانی را که قصد صادرات محصولات فرعی گیاهان دارویی را دارند، ملزم می‌کند که مجوز صادرات خود را برای بررسی میزان وزن، نوع کالا و مدت زمان اعتبار مجوز به سازمان جنگل‌ها ارائه کنند.

وی با رد این خبر که این بخش نامه در کار صادر کنندگان خلل وارد کرده است، افزود: متاسفانه در روزهای گذشته از بخش نامه سوءبرداشتی صورت گرفته بود که با بر طرف شدن آن بسیاری از مشکلات حل شد، برخی گمان می‌کردند که گیاهان دارویی که زراعی هستند و توسط کارخانجات کشت می‌شوند هم نیاز به مجوز از سوی سازمان جنگل‌ها دارد.

اورنگی ادامه داد: این بخش نامه فقط شامل مراتع و جنگل‌ها می‌شود که اجازه بهره‌برداری از آنان به کارخانجات داده شده است و زمین‌های زراعی احتیاج به صدور مجوز مجدد ندارند.

وی با ضروری خواندن این بخش نامه گفت: با این بخش‌نامه می‌توان با قاچاق و برداشت بی‌رویه از منابع طبیعی مرتعی و جنگلی را مبازره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز