خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستای و شهری:

با شروع کشت پاییزه مشکلات جدید كشاورزان آغاز می‌شود/ ذخیره کود اوره تعاونی‌های روستایی و شهری تمام شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۷۴

تعیین قیمت‌های جدید کوداوره از این پس بر عهده وزیر جدید است و امیدواریم سریعاً در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند تا با مشکل جدیدی روبرو نشویم.

رییس اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و شهری از اتمام ذخیره کود اوره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و تعاون روستایی کشور با قیمت خرید۱۷ هزار و پانصد تومان خبرداد.

عباس بنا‌زاده رییس اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و شهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: طی یک ماه آینده کشاورزان و تعاونی‌ها برای خرید کود اوره با قیمت مصوب جدید با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد.

رییس اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و شهری ادامه داد: طبق مصوبه ۱۸ تیر ماه سال جاری هیات دولت، قیمت فروش هر کیسه کود شیمیایی ۵۰ کیلویی از درب واحد تولید به ۳۰ هزار و ۶۲۵ تومان افزایش پیدا كرده است، در حالی كه بهای این فرآورده پتروشیمی سال گذشته به ازای هر یک کیسه ۵۰ کیلوگرم کود اوره ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود.
وی ادامه داد: در صورت قبول قیمت مصوب از سوی وزارت جهاد کشاورزی با احتساب هزینه حمل، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و تعاون روستایی کشور هر کیسه کود اوره را ۳۵ هزار تومان تحویل کشاورزان و باغداران می‌دهد.

بنازاده با تاکید بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی قیمت جدید را قبول نکرده است و تعاونی‌ها روستایی را ملزم به فروش موجودی انبارهای خود با‌‌ همان قیمت قبل‌ کرده است و افزود: خوشبختانه در حال حاضر چون زمان کشت نیست مشکلی برای کشاورزان و تعاونی‌ها بوجود نیامده است اما با شروع کشت پاییزه مشکلات ظهور خواهند کرد و حتی ممکن است باعث کاهش سطح زیر کشت کشاورزان نیز شود.

وی اظهار داشت: تعیین قیمت‌های جدید کوداوره از این پس بر عهده وزیر جدید است و امیدواریم سریعاً در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند تا با مشکل جدیدی روبرو نشویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز