خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان استاندارد خبر داد:

تخلفات گسترده در فرآورده‌های گوشتی سوسیس و کالباس

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۱۵

بسیاری از تولیدکننندگان سوسیس و کالباس از خمیر مرغ در تولیدات خود استفاده می‌کنند که این کار غیرقانونی و غیراستاندارد است.

معاون سازمان استادندارد از تخلفات گسترده در فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس خبر داد.
به گزارش ایلنا، بهادر کاظمی معاون سازمان استاندارد از تخلفات گسترده در واحدهای تولید فرآورده‌های گوشتی خبر داد و گفت: بسیاری از تولیدکننندگان سوسیس و کالباس از خمیر مرغ در تولیدات خود استفاده می‌کنند که این کار غیرقانونی و غیراستاندارد است.
استفاده بیش از حد از نگهدارنده‌ها در تولید سوسیس و کالباس  واستفاده از نیترات در تولید سوسیس و کالباس بسیار حائز اهمیت است که میزان این ماده در ایران هم‌اکنون به 100 پی‌پی‌ام می‌رسد.
همچنین تشدید تحریم‌ها باعث افزایش قیمت گوشت و ادویه موردنیاز وارداتی در صنعت سوسیس و کالباس شده است، ادویه‌های مورد استفاده در صنایع سوسیس و کالباس علاوه بر تامین از تولیدات داخلی، از کشورهای هند و ویتنام نیز وارد می‌شوند و قیمت این ادویه‌ها بعضا تا 300 درصد افزایش یافته است.
بنا بر این گزارش مصرف سرانه سوسیس و کالباس در ایران تنها 150 تا 200گرم است، در حالی که این رقم در اروپا و آمریکا حتی به 15 کیلوگرم هم می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز