خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده های لبنی در گفتگو با ایلنا:

امروز ارز مرجع برای ترخیص كره ها تخصیص داده شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۱۵

طی جلسه ای كه روز گذشته برگزار شد مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال 92 ارز مرجع كالاهای اساسی را تامین كند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده های لبنی از تخصیص ارز مرجع برای ترخیص كره ها از گمرك شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

‌رضا باکری، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده های لبنی در خصوص تاخیر در ترخیص 22 هزار تن کَره اظهار داشت: به علت تخصیص نیافتن بموقع ارز مرجع ترخیص این میزان کره تا امروز به تاخیر افتاده بود اما از امروز شركت بازرگانی دولتی برای ترخیص آنها اقدام خواهد كرد.

وی ادامه داد: انبار کارخانه ها از کره خالی شده بود و از 20 واحد بسته بندی کره، 16 واحد تاکنون تعطیل شده و امکان عرضه کره را نداشتند و 4 واحد باقی مانده هم با ظرفیت پایین کار می کرد تا مواد اولیه مورد نیاز ترخیص شود.

باکری افزود: هم اكنون كره در بازار تا پایان اردیبهشت ماه وجود دارد اما موجودی كارخانه ها برای بسته بندی به اتمام رسیده بود كه با توافقاتی كه با بانك مركزی صورت گرفته است تامین ارز برای كره از امروز انجام می شود.

وی با بیان اینكه این مشكل برای كالاهایی نظیر روغن، چای و شكر هم بوجود آمده بود خاطر نشان كرد: طی جلسه ای كه روز گذشته برگزار شد مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال 92 ارز مرجع كالاهای اساسی را تامین كند.

شایان ذكر است، برای تامین نیاز داخلی کَره، سالانه 60 هزار تن کره لبنی به صورت بسته بندی های 25 کیلویی از نیوزیلند، استرالیا، آلمان و هلند وارد می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز