خبرگزاری کار ایران

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران كشور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

قیمت لبنیات باید آزاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۷۵

قیمت لبنیات باید آزاد و براساس قمیت تمام شده تعیین شود/دلالان بیش از ۴ برابر تولید کنندگان شیر خام درآمد دارند.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران کشوربا بیان اینکه قیمت شیر خام ۱۰ درصد افزایش یافته، گفت: قیمت لبنیات باید آزاد و براساس قمیت تمام شده تعیین شود.

سیروس روستا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه تولید کننندگان دامی از نحوه قیمت گذاری فرآورده‌های شیر راضی نیستند، اظهار داشت: قیمت فرآورده‌های شیر باید بر اساس عرضه و تقاضا و معیار قیمت گذاری بر پایه قیمت تمام شده شیر خام محاسبه شود.

این تولید کننده شیر خام، همچنین نسبت به افزایش حضور دلالان در بازار شیر و صنایع لبنی هشدار داد و افزود: در حال حاضر دلالان بیش از ۴ برابر تولید کنندگان شیر خام درآمد دارند.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران کشور در عین حال با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین اتحادیه دامداران، وزارت صنعت و صنایع لبنی، باید ۶۳ درصد ازسود حاصل از تولید و فرآوری شیر خام به تولید کنندگان اختصاص یابد از عدم تخصیص این میزان سود خبر دادو گفت: در حال حاضر این تفاهم نامه عملیاتی نمی‌شود.

روستا، در ادامه از تأثیر گذاری نوسان بازار ارز در حوزه تولید شیر خام خبر داد و بیان داشت: افزایش قیمت دلار تاثیری به سزایی در بخش تولیدات دامی و کشاورزی در بر داشته است.

وی همچنین در واکنش به اظهارات محمد حسن‌نژاد مبنی بر اینکه نوسان ارز تأثیری بر قیمت شیر خام نداشته است، تأکید کرد: جای تاسف است که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به تاثیر قیمت ارز بر محصولات دامی و کشاورزی آگاهی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز