خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی:

افزایش تولید بنزین یورو ٤ از اولویت های وزارت نفت است

کد خبر : ۸۷۴۹۰

توزیع بنزین یورو ٤ به دلیل پراکندگی جغرافیایی به صورت غیر متمرکز انجام می شود به همین خاطر توزیع فراگیر آن زمان بر خواهد بود و نیز شتاب در توزیع فراگیر بنزین یورو٤ نیازمند زیرساخت هایی مانند جداسازی خطوط لوله انتقال فرآورده و توزیع تفکیکی است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: هم اکنون روزانه نزدیک به ٢١ میلیون لیتر بنزین با استاندارد اروپایی یورو ٤ در پالایشگاه های کشور تولید می شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا ضیغمی با تاکید بر کیفیت بالای بنزین یورو ٤ و عرضه آن در بیش از ٢٠ جایگاه کلان شهر تهران، افزود: تولید این نوع بنزین هم اکنون در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک با ظرفیت ١٢ میلیون لیتر و آبادان با ظرفیت سه میلیون لیتر ونیز چند پالایشگاه دیگر نیز با حجم کمتر در حال تولید است که روی هم به 21 میلیون لیترتولید در روز می شود.

وی با تاکید بر این که بنزین و گازوییلی که در پالایشگاه های کشور تولید می شوند، خارج از استاندارد نیست، گفت: کشورهای متعددی متقاضی فراورده های نفتی ایران هستند که از کیفیت و مرغوبیت بالای آنها حکایت دارد.

ضیغمی اظهار کرد: هم اکنون توزیع بنزین یورو ٤ به دلیل پراکندگی جغرافیایی به صورت غیر متمرکز انجام می شود به همین خاطر توزیع فراگیر آن زمان بر خواهد بود.

وی گفت: شتاب در توزیع فراگیر بنزین یورو٤ نیازمند زیرساخت هایی مانند جداسازی خطوط لوله انتقال فرآورده و توزیع تفکیکی است.

معاون وزیرنفت درامورپالایش و پخش با بیان این که طرح افزایش تولید بنزین در پالایشگاه های تبریز و اصفهان نیز به ترتیب در نیمه مرداد و اواخر شهریور امسال به بهره برداری خواهد رسید، افزود: بهره برداری از این طرح ها، مقدار تولید کنونی بنزین یورو ٤ را به نحوی قابل توجه افزایش خواهد داد.

ضیغمی با تاکید بر این که که سیاست وزارت نفت افزایش تولید بنزین یورو ٤ است، اظهار کرد: طرح های دیگری همچون افزایش تولید بنزین در پالایشگاه های بندرعباس، شیراز، همچنین احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و آناهیتا ظرفیت های جدیدی برای افزایش تولید بنزین و عرضه بیشتر آن در کشور خواهند بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان این که پالایشگاه های اخیر (ستاره خلیج فارس، آناهیتا) به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: شتاب بخشی به اجرای این طرح ها نیازمند آورده مالی به موقع و تزریق آن از سوی سهامداران است.

ضیغمی گفت: پرداخت وام های طولانی مدت و کم بهره به سهامداران این طرح ها، می تواند راهکاری برای شتاب بخشیدن به اجرای طرح های پالایشگاهی باشد که بخش خصوصی مجری آن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز