خبرگزاری کار ایران

نشست خبری وزیر نفت/بخش پایانی

درآمد سالانه ٢٠ تا ٢٥ میلیارد دلاری ایران از صادرات گاز /کره شمالی مشتری نفت خام ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۹۰

قاسمی با اعلام خبر تولید کمپرسور ایرانی در آینده نزدیک در کشور گفت: توربو کمپرسورها یکی از مهم ترین تجهیزات پالایشی است که تا کنون از خارج کشور وارد می شد و به زودی کشور در زمینه تولید این تجهیزات خودکفا خواهد شد.

 وزیر نفت با اشاره به تلاش ایران برای افزایش حضور خود در بازار تجارت گاز گفت: هم اکنون سالانه بین ٢٠ تا ٢٥ میلیارد دلار درآمد از محل صادرات گاز نصیب کشور می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهندس رستم قاسمی در ادامه نشست خبری صبح امروز ویژه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با تاکید بر اهمیت سیاسی و امنیتی صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه گفت: هم اکنون ٢٠ تا ٢٥ میلیارد دلار از درآمد کشور از صادرات گاز است.
وزیر نفت با اشاره به فشار تحریم‌های بین المللی درباره خرید نفت از ایران گفت: ایران مشتری های خود را دارد و با برنامه ریزی های انجام شده صادرات نفت به کشورهای آسیایی انجام می شود.

حمایت وزارت نفت از سازندگان داخلی ادامه دارد
قاسمی در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت صندوق حمایت از سازندگان کالای نفت گفت: پیشنهاد این صندوق ایده وزارت نفت بود که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است و نمایندگان موافقت خود را برای طرح آن در مجلس اعلام کردند که امیدواریم به زودی نتایج آن مشخص شود.
وی همچنین با تاکید بر این که رابطه ما با سازندگان داخلی در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برد گفت: اخیرا به منظور حمایت از سازندگان داخلی بخشنامه‌ای در وزارت نفت صادر شد که بر پایه آن قراردادهای ریالی و قراردادهای ریالی – دلاری به نفع سازندگان خواهد بود.
وزیر نفت تاکید کرد: این بخشنامه از ٦ ماه گذشته با مدنظر قرار دادن تغییر قیمت پیمانکاری و کالاها صادر شده و توسط معاونت مهندسی به شرکت ها ابلاغ شده است.
قاسمی با اعلام خبر تولید کمپرسور ایرانی در آینده نزدیک در کشور گفت: توربو کمپرسورها یکی از مهم ترین تجهیزات پالایشی است که تا کنون از خارج کشور وارد می شد و به زودی کشور در زمینه تولید این تجهیزات خودکفا خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به برگزاری نمایشگاه هجدهم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره دستاوردهای این نمایشگاه گفت: در سال های گذشته بسیاری از اقلام و تجهیزاتی که امروزه از سوی سازندگان داخلی تولید شده است از خارج از کشور وارد می‌شد و با بازدیدی از نمایشگاه به خوبی مشهود است که امروزه بخش عمده‌ای از تجهیزات موردنیاز صنعت نفت از جمله توربوکمپرسورها و ابزار دقیق پالایشگاهی در داخل کشور ساخته می شود.
وی افزود: تجهیزاتی مانند کابل که در گذشته از خارج وارد می شد امروزه به طور کامل در داخل کشور ساخته می شود و شرکت های ایرانی استقبال زیادی از نمایشگاه هجدهم کردند.

مهندس قاسمی همچنین درباره صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها گفت: با پیشرفت های به دست آمده در زمینه ساخت داخل به زودی علاوه بر تامین اکثر نیازهای داخلی به فکر صدور این خدمات به دیگر کشورها خواهیم بود.

پیش بینی انتشار ١٠ میلیارد دلار اوراق سلف نفتی در سال ٩٢
قاسمی درباره فروش اوراق سلف نفتی گفت: این اوراق در بودجه سال ٩١ پیش بینی شده بود که در اواخر سال با توجه به تغییرات شدید نرخ ارز و اختلاف بین ارز مبادله ای و بازار آزاد، بانک مرکزی برای فروش این اوراق موافقت نکرد.
وی افزود: حجم انتشار اوراق سلف نفتی در بودجه سال ٩٢، ١٠ میلیارد دلار پیش بینی شده است.

کره شمالی مشتری نفت خام ایران
قاسمی درباره حضور وزیر نفت کره شمالی در نمایشگاه هجدهم بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: ما از تعدادی از وزرای نفت کشورهای خارجی برای حضور در این نمایشگاه دعوت کردیم که با حضور وزیر نفت کره شمالی مذاکراتی نیز درباره صادرات نفت به این کشور انجام شد.

وی افزود: آنها مایل به واردات نفت از ایران هستند و مذاکرات برای صادرات نفت به این کشور انجام خواهد شد.
وزیر نفت درباره از سرگیری صادرات میعانات گازی به کره جنوبی گفت: ایران تاکنون صادرات میعانات گازی به کره جنوبی نداشته است.

وی در مورد همکاری با کشورهای سوریه و لبنان در زمینه صادرات نفت گفت: ایران قراردادهای اقتصادی متعددی از سال‌های قبل با کشور سوریه دارد که صادرات نفتی نیز از آن جمله است و در مورد لبنان نیز کشورمان آمادگی خود را برای همکاری در زمینه اکتشاف در آن کشور اعلام کرده است.

قاسمی افزود: دانشگاه صنعت نفت رشته‌های متعددی را دارا است اما رشته‌هایی مانند حفاری و یا فراورش و به طور کلی رشته‌های عملیاتی به دلیل سختی فراوان کار مناسب بانوان نیست و رشته‌های ستادی و رشته‌های پژوهش و فن‌آوری و یا حسابداری و رشته‌هایی از این دست برای خانم‌ها در صنعت نفت مناسب‌تر است.

وزیر نفت در مورد فروش نفت به بخش خصوصی اظهار کرد ما برای فروش نفت به بخش خصوصی آمادگی کامل داریم و تاکنون ٣٠٠ گروه با وزارت نفت در این زمینه مذاکره کرده که بیش از ده مورد آن منجر به عقد قرارداد شده است، اما برای صدور نفت از سوی بخش خصوصی شرایطی لازم است که یکی از آنها پرداخت به صورت نقدی یا ضمانت نامه بانکی معتبر است و از دیگر شرط‌های ما این است که پول نفت را به محل‌هایی که ما می‌گوییم پرداخت کنند و نفت را به مشتریان دائمی ما نفروشند.

قاسمی تصریح کرد: مشتریان ایرانی می‌توانند ضمانت‌نامه ریالی برای فروش نفت ارائه کنند.

وزیر نفت در مورد همکاری‌های ایران با هند در زمینه‌های انرژی گفت: به زودی برای مذاکره در مورد خط لوله صلح و گسترش همکاری‌های نفتی با کشور هند به این کشور سفر خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز