خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با ایلنا:

قصور دولت در بخش تولید با یارانه نقدی جبران نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۴۶

در شرایط حاضر برای حفظ سلامت اجتماعی مردم باید کالاهای اساسی میان اکثریت آنان توزیع شود.

یک کار‌شناس مسائل اقتصادی با انتقاد از عدم توجه دولت به بخش مولد، بر لزوم باز توزیع کالابرگ و پخش کالاهای اساسی میان مردم تاکید کرد.
کمال اطهاری در این باره به ایلنا گفت: دولت به جای شرمنده بودن از توزیع کالاهای اساسی میان مردم، باید از گوش ندادن به سخن دلسوزان جامعه شرمگین باشد. در شرایط حاضر برای حفظ سلامت اجتماعی مردم، باید کالاهای اساسی میان اکثریت آنان توزیع شود.
وی در ادامه افزود: فاصله حداقل دستمزد با خط فقر (حداقل هزینهٔ لازم برای اینکه خانواری فقیر نباشد) تا ۳ برابر است. این فاصله جز با راه افتادن بخش مولد جامعه پر نمی‌شود. در شرایطی که با افت تولید مواجه هستیم نمی‌توان فاصلهٔ میان حداقل دستمزد و خط فقر را با یارانه‌ها پر کرد.
اطهاری با اشاره به اهمیت تولید در اقتصاد کشور و عدم توجه دولت نفتی به این مساله بیان کرد: اگر تولید داشته باشیم می‌توان ۳۰ الی ۴۰ درصد تولید ناخالص جامعه را مالیات گرفت و میان مردم پخش کرد اما نمی‌توان ۳ برابر تولید ناخالص را بین مردم توزیع کنیم و دولت نفتی چنین مسالهٔ ساده‌ای را نیز متوجه نمی‌شود. این فاصله با دلار هم پر نمی‌شود زیرا دلار هم بخشی از تولید ناخالص جامعه است و تنها با افزایش تولید و بهره وری می‌توان به این مهم دست یافت.

این کار‌شناس مسایل اقتصادی در پایان اظهار داشت: متاسفانه در دولت فعلی مباحث اولیهٔ اقتصاد کلان نادیده گرفته می‌شود و از طرفی شعار‌های عجیب و غریب می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز