خبرگزاری کار ایران

رییس كل گمرك در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

ورود دارو و كالاهای اساسی بدون تشریفات گمركی

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۴۰

تنها خودروهای پورشه و بنز كه قبل از تصویب ممنوعیت آن ثبت سفارش شده اند، وارد كشور می‌شوند/اغلب واحدهای تولیدی با مشكل كمبود نقدینگی مواجه هستند، لذا گمرك ایران تمهیداتی را در چارچوب مقررات و ضوابط جاری به شرح آتی فراهم كرده است، تا بخشی از كمبود نقدینگی این واحدها جبران شود.

رئیس كل گمرك كشور، با تشریح آخرین برنامه‌های این سازمان، اجرای بسته حمایت از تولید داخلی و اعطای تسهیلات در پرداخت حقوق ورودی در قالب این بسته را اصلی‌ترین محور برنامه‌های گمرك در سال جاری اعلام كرد.

عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سال حماسه اقتصادی و حمایت از تولید داخلی گفت: با ابلاغ این بسته حمایتی به گمرك و اجرای آن، انجام تشریفات گمركی فعالان اقتصادی با اولویت واحدهای تولیدی تسهیل و تسریع می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد تصریح كرد: در سال حماسه اقتصادی، بسته حمایت از تولید داخلی به‌ زودی به گمرکات کشور ابلاغ می‌شود تا آنجا که ممکن است بتوانیم از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم.

معمار نژاد، اهم برنامه‌های این سازمان را اجرای بسته حمایتی از تولید بر شمرد و بیان داشت: تمركز زدایی، انجام امور گمركی و امكان ارائه تسهیلات سریع و بهینه به فعالان اقتصادی كشور با اولویت واحدهای تولیدی و اختیارات لازم به گمركات اجرایی تفویض شده است.

وی از اعطای تسهیلات در پرداخت حقوق ورودی خبر داد و بیان داشت: اغلب واحدهای تولیدی با مشكل كمبود نقدینگی مواجه هستند، لذا گمرك ایران تمهیداتی را در چارچوب مقررات و ضوابط جاری به شرح آتی فراهم كرده است تا بخشی از كمبود نقدینگی این واحدها جبران شود.

معمارنژاد متوسط رویه انجام تشریفات گمرکی در زمینه صادرات و واردات در دنیا را 15 روز اعلام و تصریح کرد: ما نیز باید در زمینه صادرات و واردات خود به عدد 15 روز برسیم.

معمارنژاد همچنین از كاهش 30 درصدی واردات خودرو و ممنوعیت واردات خودروهای پورشه و بنز خبر داد و درعین حال تصریح كرد: تنها خودروهای پورشه و بنز كه قبل از تصویب ممنوعیت آن ثبت سفارش شده اند، وارد كشور می شوند.

وی از تسهیل ورود دارو و كالاهای اساسی به كشور بدون تشریفات گمركی خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز