خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون تلفیق در گفت وگو با ایلنا:

علت رد كلیات بودجه در كمیسیون سونامی تورمی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۰۲

افزایش حجم نقدینگی و پایه پولی و ایجاد پدیده سونامی تورم از دیگر نگرانی‌های نمایندگان نسبت به بودجه سال ۹۲ است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق، انبساطی بودن لایحه بودجه سال ۹۲، اصلی ترین عامل رد کلیات آن بوده است.
جعفر قادری در گفت‌و‌گو با ایلنا، وابستگی لایحه بودجه به نفت، رشد هزینه‌های جاری دولت و افزایش ۵۵ درصدی لایحه بودجه ۹۲ نسبت به سال ۹۱، عواملی اصلی عدم تصویب کلیات آن بوده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: افزایش حجم نقدینگی و پایه پولی و ایجاد پدیده سونامی تورم از دیگر نگرانی‌های نمایندگان نسبت به بودجه سال ۹۲ است.
وی، رونق بخشی به تولید، توجه به بخش‌های مولد اقتصادی، نگاه به بخش‌های صادرات غیر نفتی اما صنایع داخلی از دیگر عواملی است که در بودجه تقریبا به آن‌ها توجه نشده است.
قادری تصریح کرد: اگر بخواهیم کلیات را به همین وضع موجود تصویب کنیم قطعا در اعداد و ارقام در بخش‌های مختلف تغییراتی را خواهیم داشت.
وی با اشاره به نوسان ارزی کشور گفت: زمزمه‌هایی شنیده بودیم که برخی ارکان دولت قصد دارند که از محل مابه التفاوت ارز آزاد و ارز مرجع منابعی را صرف بازتوزیع کنند و یکی از محل‌های این هم مابه التفاوت نرخ ارز بود. که با مصوبه امروز جلوی این کار گرفته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز