خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمی مؤسسه مطالعات و پژوهش بازرگانی:

فرآیند توسعه متوازن، عامل توقف روند صعودی تورم است

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۷۴

دولت برای کوچک سازی خود ابتدا باید نظام اداری خود را تقویت و رابطه با بخش‌های یادشده را ترمیم کرده و الگوی صحیحی برای تخصیص منابع داشته باشد.

عضو هیأت علمی مؤسسه مطالعات و پژوهش بازرگانی، گفت: گشایش در سیاست خارجی، فرآیند توسعه متوازن و کوچک سازی دولت، عامل توقف روند صعودی تورم خواهد بود.

علی دینی ترکمانی افزود: دولت برای کوچک سازی خود ابتدا باید نظام اداری خود را تقویت و رابطه با بخش‌های یادشده را ترمیم کرده و الگوی صحیحی برای تخصیص منابع داشته باشد.

دینی ترکمانی برطرف کردن تضاد در اهداف ترسیم شده و سیاستگذاری‌ها را از دیگر عوامل مهم در توقف رشد نرخ تورم و رساندن آن به نرخ دو سال قبل است.

این اقتصاد‌دان تصریح کرد: در صورتی دولت آینده می‌تواند نرخ تورم و بالطبع آن سایر مولفه‌های اقتصادی همچون بیکاری را کنترل کند که در حوزه سیاست خارجی گشایش به وجود بیاید و در کنار آن عوامل گفته شده، همچون کاهش ناهماهنگی سیاسی واقتصادی واگذاری امور بسیاری از ارکان اقتصادی دولتی به بخش خصوصی و همچنین تدوین بودجه انقباظی می‌تواند راهگشا باشد و زمینه را برای فرآیند کاهش نرخ تورم در سالهای گذشته آماده کند.

وی عنوان داشت: دولت آینده درصورتی که بخواهد نرخ تورم راکنترل کرده وآن را یک رقمی کند باید به اقدامات گوناگونی چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه سیاست خارجی انجام دهد.

مهم‌ترین فاکتوری که می‌تواند روند رو به رشد نرخ تورم را کنترل کند گشایش در مذاکرات سیاسی است که دینی ترکمانی به آن اشاره کرد و بیان داشت: اگر این امر اتفاق بیفتد می‌توان اقدامات اقتصادی کارآمد در کنار این گشایش برای کاهش نرخ تورم و رساندن آن به دوسال گذشته انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز