خبرگزاری کار ایران

كارنامه اقتصادی دولت/علی دینی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

عدم شکل گیری فرآیند انباشت سرمایه مهم‌ترین معضل دولتهای نهم و دهم بود

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۷۷

ناکارآمدی سازمانی و همچنین عدم شکل گیری فرآیند انباشت سرمایه و شتاب زدگی در عرصه سیاست خارجی مهم‌ترین معضل دولتهای نهم و دهم بود.

علی دینی کار‌شناس اقتصادی، ناکارآمدی سازمانی و همچنین عدم شکل گیری فرآیند انباشت سرمایه و شتاب زدگی در عرصه سیاست خارجی را مهم‌ترین معضل دولتهای نهم و دهم عنوان كرد.
علی دینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با تشریح کارنامه ۸ سال گذشته دولت های احمدی‌نژادگفت:ناکارآمدی سازمانی و همچنین عدم توانایی در اجرای فرایند برنامه‌های اقتصادی به دور از سیاست زدگی،عامل اصلی بی‌ثباتی اقتصاد در ۸ سال گذشته و به ویژه طی ۲ سال گذشته بوده است.
این کار‌شناس اقتصادی تصریح کرد: شکست در هماهنگی سیاستی دولت از جمله در ادغام‌ها و تفکیک برنامه‌ها و انحلال نهاد بزرگ مدیریتی همچون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مهم‌ترین عوامل شکست در برنامه‌های اقتصادی دولت و بی‌ثباتی اقتصادی کشور به خصوص در طی ۲ سال گذشته بوده است.
دینی همچنین به عدم شکل گیری فرآیند انباشت سرمایه در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: در طی این سال‌ها دولت به جای ظرفیت سازی و بازیابی بنگاههای تولیدی در مقیاس بالا‌تر با هزینه‌های بسیار طرح بنگاههای زودبازده را راه اندازی کرد و این امر باعث شد تا بیش ۳۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوقه بر دوش بانک‌ها سنگینی کند و نقدینگی به جامعه تزریق کند که ارتباط به ظرفیت‌های مولد نداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز