خبرگزاری کار ایران

دکتر حسین راغفر در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افزایش عدم تعادل‌های اقتصاد به دلیل واقعی نبودن قیمت حامل‌های انرژی

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۳۱

پرداخت کمک نقدی به دهک‌های پایین درآمدی، را اقدامی غیر کار‌شناسی است/ کمک نقدی به دهک‌های پاین درآمدی ناشی از یک اقدام واکنشی نسبت به توفان تورمی است که به زودی تمامی اقتصاد کشور را در برخواهد گرفت.

استاد دانشگاه الزهرا نسبت به افزایش عدم تعادل‌های موجود در اقتصاد به دلیل واقعی نبودن قیمت حامل‌های انرژی هشدار داد و گفت: ادامه و شیوه مصرف گرایانه دولت، عملا بی‌ثابتی در نرخ ارز را تشدید می‌کند.
دکتر حسین راغفر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، پرداخت کمک نقدی به دهک‌های پایین درآمدی، را اقدامی غیر کار‌شناسی دانست وی گفت: این امر به طور قطعی باعث تشدید عدم تعادل‌های موجود اقتصادی در سال آینده می‌شود.
دکتر راغفر، اظهار داشت: کمک نقدی به دهک‌های پاین درآمدی ناشی از یک اقدام واکنشی نسبت به توفان تورمی است که به زودی تمامی اقتصاد کشور را در برخواهد گرفت.
استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا به علائم توفان تورمی اشاره کرد و بیان داشت: آهنگ نرخ تورم در نتیجه اجرای سیاست آزاد سازی قیمت حامل‌های انرژی، تند‌تر و تشدید گرانی‌ها و تنگنای‌های معیشتی، باعث بروز نگرانی‌های عمومی شده و به همین دلیل دولت تصمیم دارد در قاب بسته‌های حمایتی نقدی، این عوارض را کنترل کند.
دکتر راغفر، به افزایش عدم تعادل‌های موجود در اقتصاد کشور اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر رکود در تولید باعث افزایش حجم تقاضا برای واردات شده است.
به گفته وی، تقسیم و توزیع پول بین مردم به واسطه رکود سنگین در تولید ملی و وابستگی به کالاهای وارداتی به این معنا است که دولت از اشباهات خود درس نگرفته،بلکه می‌خواهد بار دیگر‌‌ همان اشتباهات را تکرار کند.
این اقتصاد‌دان راهکار نهایی برای اصلاح اقتصاد کشور، تقویت تولید ملی ذکر کرد و افزود: باید بخش زیادی از تقاضای داخلی با تقویت بخش عرضه ذر داخل پاسخ داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز