خبرگزاری کار ایران

تقوی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اولویت‌های دولت در بودجه ۹۲، کنترل تورم، نقدینگی و اشتغال زایی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۱۸

کمک مورد نظر دولت و مجلس نخواهد توانست گره‌ای از صد‌ها گره ایجاد شده در اقتصاد خانواده‌ها را باز کند چرا که کمک‌هایی از این دست نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت.

مهدی تقوی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی، با بیان اینکه اولویت‌های دولت در بودجه ۹۲، کنترل تورم، نقدینگی و اشتغال زایی است، آثار مخرب کمک به مردم برای جبران افزایش قیمت‌ها آن به مراتب بیشتر از آثار مفید آن است.

مهدی تقوی در گفت‌و‌گو با ایلنا، گفت: کمک مورد نظر دولت و مجلس نخواهد توانست گره‌ای از صد‌ها گره ایجاد شده در اقتصاد خانواده‌ها را باز کند چرا که کمک‌هایی از این دست نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت.

وی افزود: تزریق نقدینگی به جامعه در ‌‌نهایت به زیان مردم خواهد بود و آثار مخرب آن به مراتب بیشتر از آثار مفید آن است.

این کار‌شناس اقتصادی، تورم فزاینده را عامل اصلی کاهش قدرت خرید مردم عنوان کرد و بیان داشت: تورم فزاینده در کنار بیکاری رو به رشد، از اصلی ترین نشانه‌های رکود تورمی در اقتصاد طی سال‌ جاری بوده است که به رغم هشدارهای داده شده راهکاری برای مقابله با آن در نظر گرفته نشد و در ‌‌نهایت این عوامل به کاهش قدرت خرید مردم منجر شد.

وی در ادامه به بخش تولید و فعال کردن این حوزه اشاره و عنوان داشت: با فعال کردن بخش تولید و صنعت و جذب سرمایه‌های سرگردان می‌توان نقدینگی‌ها را کنترل کرد.

تقوی ایجاد و استفاده از ظرفیت‌های بخش تولید برای کنترل نقدینگی و به تبع آن تورم را خواستار شد و گفت: رانت، دلالی و سفته بازی از اصلیترین عوامل مشکلات تولید بوده و در صورتی که ظرفیت‌های بخش تولید بار دیگر احیا نشوند، شاهد رشد چشمگیر دلالی و رانت در این بخش خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز