خبرگزاری کار ایران

طی ۵ ماه نخست سال جاری به وقوع پیوست؛

رشد 136 درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران

حجم معاملات محصولات صنعتی و معدنی نیز طی این مدت به بیش از 4.7 میلیون تن و فرآورده های نفت و پتروشیمی به بیش از 3.2 میلیون تن بالغ شد که به ترتیب با ارزشی افزون بر 60 هزار میلیارد ریال برای محصولات صنعتی و معدنی و 32 هزار میلیارد ریال برای فرآورده های نفت و پتروشیمی مورد معامله قرار گرفت.

در پی داد و ستد بیش از 8 میلیون تن انواع کالا با ارزشی افزون بر 199 هزار میلیارد ریال، ارزش معاملات فیزیکی بورس کالای ایران با 136 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، حجم معاملات این بورس نیز طی مدت مذکور از رشدی 8 درصدی برخوردار شد.

رشد 94 درصدی حجم معاملات محصولات کشاورزی

بر اساس این گزارش از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ماه سال جاری در حالی 143 هزار و 938 تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش بیش از یکهزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران به فروش رفت که حجم معاملات این دسته از کالاها 94 درصد و ارزش آن نیز 87 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

حجم معاملات محصولات صنعتی و معدنی نیز طی این مدت به بیش از 4.7 میلیون تن و فرآورده های نفت و پتروشیمی به بیش از 3.2 میلیون تن بالغ شد که به ترتیب با ارزشی افزون بر 60 هزار میلیارد ریال برای محصولات صنعتی و معدنی و 32 هزار میلیارد ریال برای فرآورده های نفت و پتروشیمی مورد معامله قرار گرفت. ارزش معاملات محصولات صنعتی و معدنی طی پنج ماه گذشته با 61 درصد رشد و فرآورده های نفت و پتروشیمی با 25 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بود.

داد و ستد 106 هزار میلیارد ریالی قراردادهای آتی

این گزارش حاکی است، معامله گران قراردادهای آتی نیز توانستند طی این مدت، بیش از یک میلیون قرارداد آتی سکه طلا را به ارزش بیش از 106 هزار میلیارد ریال منعقد نمایند که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب از نظر تعداد قرارداد با رشد 224 درصدی و از نظر ارزش معاملات با رشد 415 درصدی مواجه شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز