خبرگزاری کار ایران

یک تحلیل گر بازار سرمایه:

بورس تنها 2 درصد از نقدینگی سرگردان را جذب كرده است

در حالی كه حجم نقدینگی در بازار 376 هزار میلیارد تومان است بورس تنها 2 درصد از این حجم نقدینگی را جذب كرده است.

یك كارشناس بازار سرمایه گفت: بورس تنها 2 درصد از نقدینگی سرگردان را جذب كرده است.

شهریار شهمیری در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:شرایط بازار سرمایه از سال 84 بسیار تغییر كرده است از زمانی كه بازار اوراق بهادار و قانون توسعه ابزارهای مالی و نیز صندوق های سرمایه گذاری به صورت قانونی به تصویب رسیدند بستر قانونی مناسبی برای ابزارهای قانونی نوین در بازار بوجود آمد.

وی افزود: گستردگی صنایع و پیشرفت ها در بورس شتابان و رو به جلو بوده و تاكنون بازدهی خوبی داشته است همچنین  طرح ایجاد بورس نفت و بورس ارز در بورس كالایی بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینكه حمایت های دولت باید بیش از پیش باشد تصریح كرد: باید پذیرفت كه در حوزه جذب نقدینگی به سمت بورس چندان موفق نبوده ایم و باید عوامل زیادی در این راستا همسو باشند تا بتوان نقدینگی سرگردان را به بازار بورس بازگرداند.

وی با اشاره به حجم نقدینگی  376 هزار میلیارد تومانی بازار گفت: در این میان بورس تنها توانسته به جذب 2 درصد از این حجم نقدینگی بازار اقدام كند و طی 2 سال گذشته با كم شدن اعتماد سرمایه گذاران به این بازار سرمایه ها از بورس به طرق مختلف خارج شده اند.

شهمیری گفت: یكی از عواملی كه باعث خروج سرمایه از بورس شد افزایش سودهای بانكی بود كه باعث از بین رفتن رونق بازار سرمایه بود هر چند شرایط بین المللی و تحریم ها نیز در این زمینه بی تاثیر نبود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز