خبرگزاری کار ایران

یك كارشناس آتی طلا در گفت و گو با ایلنا:

ابهامات در راه اندازی بورس ارز برطرف شود

متاسفانه تاكنون ساز و كار بورس ارز مشخص نشده و گفته های مسئولین در این زمینه هم متفاوت است.

یك كارشناس آتی طلا خواستار برطرف شدن ابهامات در راه اندازی بورس ارز شد.

مهیار بقایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به  اعلام سیاست ارزی جدید دولت اظهار داشت: در ابتدا شائبه‌هایی مبنی ورود یک نرخ ارز جدید و سه نرخی شدن قیمت‌ها در بازار مطرح شد كه جمعی از فعالان و کارشناسان اقتصادی عنوان کردند که این سیاست عملا به چند نرخی شدن ارز در بازار دامن زده و دولت را از هدف اولیه خود برای تک نرخی کردن ارز دور می‌کند.

وی افزود: سپس برخی دیگر از مسئولین عنوان كردند كه بورس ارز نرخ ارز را كاهش نخواهد داد و به صورت شناور خواهد بود و در این خصوص بانک مرکزی تنها مدیریت ارزی را انجام خواهد داد و نقشی در پایین آوردن نرخ ارز نخواهد داشت.

این كارشناس آتی طلا تصریح كرد: متاسفانه تاكنون ساز و كار بورس ارز مشخص نشده و گفته های مسئولین در این زمینه هم متفاوت است.

بقایی خاطر نشان كرد: باید بورس ارز به گونه ای طراحی شود تا واردكنندگان هم در این بازار كنترل شوند نه اینكه ارز دولتی بگیرند و آن را در بازار ازاد بفروشند.

وی با بیان اینكه برای نگهداری منابع ارزی با فشار بر مردم نمی توان كاری از پیش برد و تنها راه كار آن ایجاد جذابیت در فعالیت های تولید ی است گفت: با توجه به ركود صنعت در كشور تولیدكنندگان به جای فعالیت های تولیدی و درآمدزایی به خرید و فروش ارز روآورده اند، اگر تولیدات ما رونق گیرد و تا حدودی نیز واردات را كاهش دهیم می توان به رونق تولیدات داخلی امیدوار بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز