خبرگزاری کار ایران

معاون نظارتی بانك مركزی در گفت و گو با ایلنا:

تعدادی صرافی متخلف شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۴

برخی از صرافی های تهران با هماهنگی چند صرافی در کشور امارات سعی بر ایجاد اختلال در بازار ارز تهران دارند که توسط بانک مرکزی شناسایی شدند.

معاون نظارتی بانك مركزی از شناسایی تعدادی صرافی متخلف خبر داد و گفت: این صرافی ها ی متخلف با همكاری برخی از صرافی های كشور امارات متحده عربی برای ایجاد اختلال در بازار ارزی كشور برنامه ریزی كرده بودند.

ابراهیم درویشی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به این كه عملكرد تمامی صرافان تهران و كشور توسط بانك مركزی نظارت می شود اظهار داشت: برخی از صرافی های تهران با هماهنگی چند صرافی در کشور امارات سعی بر ایجاد اختلال در بازار ارز تهران دارند که توسط بانک مرکزی شناسایی شدند.

به گفته وی، تمامی ایسن صرافی ها در سطح تهران تعطیل شده اند و پرونده آنان به دستگاه قضا ارسال شده است.

درویشی از بررسی جوانب كیفری درخواست های صرافی ها و مؤسسات مالی برای دریافت مجوز فعالیت خبر داد.

وی در ادامه به مهمترین ضعف و کاستی سیستم های نظارتی بانک ها اشاره نمود و عنوان کرد: مهم‌ترین ضعف و کاستی سیستم‌های نظارتی بانک‌ها، ضعف در سیستم‌های کنترل داخلی بانک‌ها می‌باشد. وی در ادامه گفت: علل عمده نارسائی‌ها، وقوع موارد تقلب و اشتباه در بانک‌ها به دلیل وجود ضعف و ناکافی بودن ساختار سیستم‌ کنترل داخلی آن‌ها است.

درویشی، رشد و توسعه اقتصاد را در گرو ایجاد زیر ساخت های مالی دانست و تاکید کرد: اصولاً دست‌یابی به رشد و توسعه اقتصادی در هر جامعه، نیازمند وجود حداقلی از زیرساخت‌های مالی است. وی در ادامه عنوان کرد: تقویت یک سیستم بانکی سالم به خودی خود، یک هدف سیاستی به شمار می‌رود و به طور همزمان، ضعف سیستم بانکی می‌تواند اثرات مثبت تدابیر اقتصاد کلان را به طور اعم و سیاست پولی را به طور اخص محدود سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز