خبرگزاری کار ایران

رییس مركز آمار اعلام كرد:

گزارش‌های نرخ تورم محرمانه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۷

بر اساس اطلاعات و گزارش‌هایی که جمع آوری شده، تا هفته آینده گزارش کامل وضعیت بیکاری و اشتغال استان‌های کشور در تابستان سال جاری را اعلام می‌کنیم.

 رئیس مرکز آمار ایران  گزارش های نرخ تورم كشور را محرمانه اعلام كرد.

به گزارش ایلنا،عادل آذر كه در حاشیه همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در جمع خبرنگاران سخن یم گفت،در پاسخ به سئوال خبرنگاری كه از وی در خصوص نرخ تورم شش ماهه نخست سال جاری پرسید،گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آمار، نرخ تورمی که توسط این مرکز تهیه شود، محرمانه  است و ما آن را به مدیران کشور و تصمیم گیران ارائه می کنیم و در صورتی که آنها لازم بدانند، آن را منتشر می كنند.

رییس مركز آمار همچنین نرخ بیکاری تابستان امسال  را با حدود یک درصد كاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 12.9 اعلام كرد و گفت: بر اساس اطلاعات و گزارش هایی که  تاكنون جمع آوری شده، تا هفته آینده گزارش کامل وضعیت بیکاری و اشتغال استان‌های کشور در تابستان سال جاری را اعلام می کنیم؛هرچند طبق بررسی ها که تاكنون انجام شده، نرخ بیکاری در تابستان سال جاری نسبت به بهار امسال کاهش یافته است.

آذر علت كاهش نرخ بیكاری تابستان را رونق فعالیت‌های کشاورزی و ساختمانی در فصل تابستان عنوان كرد و گفت: نرخ بیکاری در تابستان هر سال نسبت به سایر فصول کاهش بیشتری نشان می دهد، با این حال نرخ بیکاری هنوز با تک رقمی شدن فاصله دارد و در حدود 12 درصد در تابستان امسال قابل پیش بینی است.

خبرنگاری از رئیس مرکز آمار ایران پرسید:چرا نرخ تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران با آمارهای بانك مركزی همواره متفاوت است،كه آذر در پاسخ گفت: تا سال پایه آماری به 90 تغییر نکند و ما سبد بررسی‌های خود را برای اعلام نرخ بیکاری نهایی نکنیم، بانک مرکزی نرخ تورم را همچنان طبق روند قبلی خود اعلام خواهد کرد و این اختلاف قدیمی است كه سعی در حل این مشكل داریم.

او ادامه داد: در نرخ هایی که مرکز آمار در آینده نزدیک به صورت قطعی متولی ارائه آن می شود، نرخ تورم شهرها و روستاهای کشور با آمارهای بانك مركزی یکسان خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز