خبرگزاری کار ایران

ابوترابی؛ نماینده موافق وزیر پیشنهادی دادگستری:

نمایندگان به همه وزرای پیشنهادی رای مثبت دهند

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۱۵

فردی که قصد سکانداری این وزارتخانه را دارد باید نه تنها در حوزه حقوق قضایی بلکه در سایر حوزه‌ها صاحب‌نظر باشد.

ایلنا: حجت الاسلام ابوترابی(نماینده مردم تهران) به عنوان یکی از موافقان وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: براساس موضوعیت‌های فصل ۱۱ قانون اساسی مسئولیت ایجاد تقویت و هماهنگی و دولت و وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی  در راستای کاهش عناوین مجرمانه و قضازدایی و ارائه خدمات دادرسی و قضایی کشور برعهده وزارت دادگستری می‌باشد. همچنین مباشرت و معاشرت قضایی و حقوقی و تقویت جایگاه قضا در دادگستری جمهوری اسلامی برعهده وزیر دادگستری است.

ابوترابی در ادامه گفت: گمان می‌کنم تمام همکاران حاضر در مجلس می‌دانند که آقای پورمحمدی به عنوان استاد حوزه و دانشگاه و همچنین یک مدیر کارآزموده با کوله‌باری از تجارب، یکی از شایسته‌ترین افرادی است که با شناخت دو حوزه مسئولیت اجرایی و قضایی می‌تواند عهده‌دار این منصب باشد.

نماینده مردم تهران با اشاره به یکی از مواد قانون اساسی گفت: براساس ماده ۱۷۱ قانون اساسی درصورتیکه هریک از مسئولان دولتی با مشکلات قضایی مواجه شده یا مرتکب عملی شوند که نیاز به چارچوب قوه قضاییه باشد، مسئولیت پاسخگویی آن با وزیر دادگستری خواهد بود.

وی گفت: بر این اساس؛ فردی که قصد سکانداری این وزارتخانه را دارد باید نه تنها در حوزه حقوق قضایی بلکه در سایر حوزه‌ها صاحب‌نظر باشد.

ابوترابی یادآور شد: حضور فردی مانند آقای پورمحمدی می‌تواند این اصل را محقق کند چراکه ایشان شخصیتی است که می‌تواند مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی را در چارچوب حقوقی و قضایی درک کرده و موجبات کارایی آن در دولت را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس در پایان تمام وزیران پیشنهادی کابینه رئیس جمهور را مثبت ارزیابی کرده و از نمایندگان مجلس خواست تا آراء خود را به بهترین نحو ارائه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز