خبرگزاری کار ایران

بیانه‌ مجمع نمایندگان ادوار مجلس در دفاع از وزرای پیشنهادی:

نمایندگان با مطالبات مردم همراهی كنند

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۱۸

مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در دفاع از کابینه پیشنهادی رئیس جمهور؛ بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی صادر كرد.

ایلنا: مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ ضمن دفاع از کابینه پیشنهادی رئیس جمهور تصریح کردند: انتظار می‌رود همکاران محترم ما در مجلس شورای اسلامی با درنظر گرفتن مجموعه شرایط و مطالبات جامعه امروز و اصول و قواعد عقلانی و به دور از رویکردهای غیرسازنده، اتخاذ تصمیم نموده و در ایستگاه اول دولت جدید را با آراء خود همراهی و مدد رسانند.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام

فرایند انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری پس از عبور از فراز و نشیب‌های فراوان به مرحله رای اعتماد مجلس به کابینه رسیده است. جناب آقای دکتر روحانی پس از مراسم تنفیذ و تحلیف؛ فهرست اسامی کابینه‌اش را به مجلس محترم جهت اخذ رای اعتماد تقدیم نمود. نمایندگان محترم پس از مطالعه و بررسی در آستانه رای اعتماد به کابینه قرار دارند. همکاران شما در مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی به رسم تعامل و خیرخواهی بنا را بر آن گذاشتند از این طریق نقطه نظرات مشورتی خود را با آن عزیزان در میان گذاشته و امیدوار هستیم با تلاش شما و الطاف الهی آنچه مصلحت و خیر است؛ رقم خورد.

1- با عنایت به این نکته که این انتخاب بازتاب دهنده نظر و آراء مردم در مقطع کنونی است و درواقع حکم نظرسنجی واقعی را دارد که نمایندگان را با خواست جامعه بیش از پیش آشنا ساخته و این الزام را فراهم می‌سازد که مجلس محترم به آراء مردم جامعه خود توجه ویژه نموده و با مطالبات مردم همراهی نماید.

2- رویکرد و نگاه ریاست جمهوری محترم اعتدال در نگاه، مشی، روش، از تصمیم تا عمل بوده و مردم این رویکرد را نسبت به سایر رویکرد‌ها ارجح دانسته و به آن رای اعتماد داده‌اند. اعتدال در تغییر، پیام جامعه امروز است که توجه همه دست‌اندرکاران و ازجمله نمایندگان را به خود معطوف نموده و انتظار التزام به آن را دارند.

3- انگیزه و مقصد تمامی دست اندرکاران بویژه نمایندگان مردم در یک نظام مردمسالار دینی، قصد قربت و مقصد، وفاق و همدلی و انسجام و وحدت جامعه است. انگیزه‌های غیر و مقصد گروه‌گرایی، باندگرایی و غیرهمسو با منافع مردم شایسته نمی‌باشد.

4 - یک نماینده مجلس ذیحق است که قانون وضع کند، اعمال نظارت نماید، رای اعتماد بدهد یا ندهد، و طرح استیضاح نماید، لکن این حق در چارچوب اصول و قواعد تعریف شده است. درخصوص بررسی و رای اعتماد به وزرای معرفی شده، با عنایت به انگیزه و مقصد، اصول و قواعدی که شایسته کاربست در ارزیابی وزرای معرفی شده می‌باشد عبارتست از: ۱) تعهد ۲) تخصص ۳) پاک دستی ۴) صداقت و امانتداری ۵) التزام به تمامیت قانون اساسی ۶) پایبندی به مطالبات مردم وفادار ایران زمین است. شایسته است در این چارچوب نامزدهای وزارت مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم لازم اتخاذ شود. در نظام جمهوری اسلامی پذیرفته نیست تصمیم به رای دادن براساس منافع گروهی، شخصی و غیرهمسو با جامعه اتخاذ شود. مبادا از یاد رود با استفاده از مباحث ساختگی و غیرواقعی امکان خدمت از افراد خدوم و شایسته سلب گردد. که البته چنین رویکردی دور از شان جایگاه رفیع مجلس می‌باشد.

5-  همانگونه که مستحضرید طی ۸ سال گذشته سیاست‌ها و اقداماتی صورت گرفته است که آثار و پیامدهای آن سال‌ها باقی خواهد بود. کنترل روند تخریب‌ها، بهسازی و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و توسعه در تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و از طرف دیگر پاسخگویی به مطالبات و نارضایتی انباشته شده داخلی و نحوه مواجهه با فشار‌ها و تحریم‌های بین‌المللی به گونه‌ای است که جز با همدلی و وفاق، همکاری صمیمانه و کار‌شناسانه و منتقدانه با دولت جدید و تنش‌زدایی داخلی و خارجی امکان پذیر نخواهد بود.

6- انتظار می‌رود همکاران محترم ما در مجلس شورای اسلامی با درنظر گرفتن مجموعه شرایط و مطالبات جامه امروز و اصول و قواعد عقلانی و به دور از رویکردهای غیرسازنده اتخاذ تصمیم نموده و در ایستگاه اول، دولت جدید را با آراء خود همراهی و مدد رسانند، البته در ادامه با روش کار‌شناسی و اعتدالی به ارزیابی و نقد عملکرد و اصلاح روند‌ها، مدد خواهند نمود.

مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی

22 مرداد/1392

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز