خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ذخائر خدادادی مردم را تنبل کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۵۱

ما اگر بخواهیم تنها به منابع فسیلی اتکا كنیم باید بدانیم که آینده فروشی کرده‌ایم/برای اینکه اصلاح مالیات‌های مستقیم در کشور اثر تورمی بجا نگذارد می‌بایست خدمات ضد تورمی در اختیار مردم قرار دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:برای اینکه اصلاح مالیات‌های مستقیم در کشور اثر تورمی بجا نگذارد می‌بایست خدمات ضد تورمی در اختیار مردم قرار دهیم.

ایرج ندیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا  در رابطه با بررسی اصلاح لایحه قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: نمایندگان در صحن علنی با اصل ۸۵ شدن لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مخالفت کردند واین لایحه در کارگروه پولی و مالی کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی در نظر دارند که اهداف این لایحه را در بودجه بگنجانند.

ندیمی بیان کرد: نمایندگان در تلاش هستند تا قانون مالیات‌های مستقیم را را به گونه‌ای اصلاح و تنظیم کنند که اثر ضد تولید نداشته باشد چراکه وقتی از مالیات صحبت می‌شود دیگر حرفی از تولید به میان نمی‌آید.

وی در ادماه اذعان داشت: در اصلاح لایحه مالیات‌های مستقیم به دنبال حذف مالیات گریزی در جامعه هستیم و با این اصلاح می‌خواهیم سرعت اخذ مالیات را در کشور بالا بریم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: برای اینکه اصلاح مالیات‌های مستقیم در کشور اثر تورمی بجا نگذارد می‌بایست خدمات ضد تورمی در اختیار مردم قرار دهیم.

ندیمی بابیان این مطلب که ذخائر خدادادی مردم کشور را تنبل کرده است، یادآور شد: در کشور‌هایی که از ذخائر نفتی و گازی الهی بی‌نصیب هستند از درآمد‌های مالیاتی بهره می‌گیرند و به دلیل اینکه تورم در کشور ایجاد نشود خدمات ضد تورمی به شهروندان ارائه می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دلیل اینکه در حال حاضر در بحران تحریم‌ها و تهدید‌های کشورهای غربی به سر می‌بریم لازم است که از درآمدهای مالیاتی بهترین استفاده را ببریم.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما اگر بخواهیم تنها به منابع فسیلی اتکا كنیم باید بدانیم که آینده فروشی کرده‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در رابطه با زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس گفت: در هفته جاری بعید است که لایحه بودجه در صحن علنی ارائه شود.

وی در ادامه افزود: نمایندگان همچون خبرنگاران از اعضای هیات دولت شنیده‌اند که هیات وزیران در حال بررسی لایحه بودجه هستند ولی این بررسی در هیات دولت به کندی صورت می‌گیرد. و این امر در نظام اجرایی اخلال ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:اگر لایحه بودجه تا آخر بهمن ماه به صحن علنی نیاید رسیدگی این لایحه به سال اینده موکول می‌شود ولی اگر لایحه بودجه سال ۹۲ تا آخر ماه به صحن علنی بیاید این لایحه را تا پایان سال در صحن علنی تصویب خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز