خبرگزاری کار ایران

در آینده‌ای نزدیک مطرح می‌شود؛

طرح توسعه شهرک‌های كشاورزی سیستان و بلوچستان در صحن مجلس

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۱۲

استان سیستان و بلوچستان از نظر کشاورزی و دامداری وضعیت مناسبی در میان دبگر استان‌ها ندارد و جز محروم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی گفت: اعضای مجمع نمایندگان استان سیستان بلوچستان در نظر دارند طرح آب و توسعه شهرکهای کشاورزی رودخانه‌های استان و مناطق آزاد تجاری را در آینده‌ای نزدیک در صحن علنی مطرح کنند.

هدایت الله میر مراد زهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با سفر اعضای کمیسیون کشاورزی به استان سیستان و بلوچستان گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی در سه کارگروه ازمناطق زاهدان، خاش سراوان زابل، ایرانشهر چابهار بازدید کرده و از نزدیک با مشکلات سیستان و بلوچستان را آشنا شدند.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی گفت: اعضای کمیسیون آب و کشاورزی از نزدیک با پتانسیل‌ها و استعداد‌های کشاورزی ودامداری استان آشنا و مشکلات موجود را در جلسه اداری که اعضای کمیسیون و معاونین وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان استان نیز حضور داشتند مطرح کردند.


نماینده سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان از نظر کشاورزی و دامداری وضعیت مناسبی در میان دبگر استان‌ها ندارد و جز محروم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

وی افزود: رئیس دولت نیز نسبت به این استان تاکنون بی‌مهری نشان داده و همچون دیگر استان‌ها به استان توجه نمی‌کند و ما از احمدی‌نژاد در خواست داریم که به این استان محروم نیز توجه کند و اعتبارات لازم را که در سفر‌ها در این استان مصوب کرده را در قالب تسهیلات و بسته‌های حمایتی در اختیار مسوولان استانی قرار دهد.

میرمراد زهی تصریح کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی از خشکسالی استان، مشکلات دامداران درمناطق مرزی و عدم توجه به وجود رودخانه‌ها که در برخی از بستر‌های مناطق استان در جریان است آشنا شدند


نماینده سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: در آینده نیز در نظر داریم برای حل مشکلات آب شرب مردم و کشاورزی از وزارت نیرو دعوت به عمل آوریم تا از نزدیک با مشکلات تامین آب برای کشاورزی و شرب مردم از نزدیک آشنا شوند.

وی افزود: اعضای مجمع نمایندگان استان در نظر دارند طرح آب و توسعه شهرکهای کشاورزی رودخانه‌های استان و مناطق آزاد تجاری را در آینده ای نزدیک در صحن علنی مطرح کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز