خبرگزاری کار ایران

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با ایلنا:

دولت در اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری قصور کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۵۳

شرکت‌های خصوصی که مخابرات به آن‌ها واگذار شده تا کنون درصد کمی از مطالبات بازنشستگان را به آن‌ها پرداخت کرده اند/لایحه جامع خدمات به ایثارگران باید بصورت قانون در بیاید.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری، شش ماه قبل از پایان مدت اجرای آزمایشی آن، لایحه جدید را به مجلس ارائه کند.

عبد الرضا مصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با طرح مدیریت قانون خدمات کشوری گفت: قانون خدمات شش سال پیش بصورت آزمایشی در مجلس به تصویب رسید. رئیس دولت می‌بایست در بهمن ماه سال گذشته طی لایحه‌ای اصلاح قانون مدیریت قانون خدمات کشوری را به مجلس ارائه می‌کرد اما در این زمینه قصور کرد و این لایحه را به مجلس ارائه نکرد و به دلیل اینکه اعضا و کارکنان دولت بتوانند با اتمام مدت آزمایشی حقوق ومزایای خود را دیافت کنند نمایندگان مجلس برای یک سال این قانون را تمدید کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: دولت باید هرچه سریع‌تر برای اصلاح قانون مدیریت قانون خدمات کشوری لایحه به مجلس ارائه کند ولی در این رابطه نیز قصور خواهد کرد. نمایندگان درنظر دارند این موضوع را بصورت طرح در مجلس مطرح کنند و این قانون آزمایشی را بصورت دائمی تبدیل کنند.


سخنگوی هیات رئیسه مجلس بیان کرد: مدت آزمایشی قانون مدیریت خدمات قانونی کشور زمان مناسبی در اختیار معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور بود تا با بررسی نقاط ضعف و مثبت این قانون لایحه اصلاحی را به مجلس ارائه کند ولی در این زمینه کوتاهی کرده است.


مصری همچنین در رابطه با بررسی مسائل و مشکلات بازنشستگان وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در کارگروه تعاون رفاه و تامین اجتماعی گفت: وزارت فن آوری اطلاعات قبل از اینکه در راستای اجرای اصل ۴۴ به شرکت‌ها و نهاد‌های خصوصی واگذار شود به بازنشستگان خود امتیازاتی ارائه می‌کرد و بازنشستگان همچون کارکنان عادی از مزایای مختلفی برخوردار بودند.

وی افزود: اما از پس از واگذاری مخابرات به بخش خصوصی این امتیازات از بازنشستگان برداشته شد و این بازنشستگان در صدد هستند تا بتواند امتیازاتی که به آن‌ها تعلق می‌گرفت را نیز از شرکت‌های خصوصی دریافت کنند اما شرکت‌های خصوصی گفتند که این افراد تحت پوشش بیمه رفاه اجتماعی هستند و باید مطابق دیگر بازنشستگان از مزایای مشمول بازنشستگی برخوردار شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: شرکت‌های خصوصی که مخابرات به آن‌ها واگذار شده تا کنون درصدی از مطالبات بازنشستگان را به آن‌ها پرداخت کرده‌اند اما این پرداخت‌ها مطابق پرداخت‌هایی نیست که در گذشته به کارکنان تعلق می‌گرفت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ادامه بیان کرد: تاکنون اعضای کمیسیون اجتماعی و کار گروه تعاون رفاه تامین احتماعی برای بررسی مشکلات و مسائل مطرح شده برای بازنشستگان وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات جلساتی را برگزار کرده است.

وی همچنین در رابطه با طرح خدمات رسانی به ایثارگران گفت: در رابطه با خدمات ایثارگران نمایندگان باید بجای مطرح کردن طرح‌های مختلف در راستای بررسی خدمات به ایثارگران لایحه جامع خدمات به ایثارگران را که در مجلس هفتم بررسی شد و به تصویب نمایندگان رسید را بررسی و با حل مشکلات این لایحه جامع را در کشور اجرایی کنند.


مصری در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس هفتم این لایحه را در فرصت کامل و جامع بررسی کرده و حتی ایرادات شورای نگهبان در این زمینه را برطرف کرده‌اند و برای تصویب نهایی در این خصوص نظر اصراریه صادر کردند و این لایحه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کرده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نمایندگان مجلس باید بجای اینکه برای ارائه خدمات به ایثارگران طرح در صحن علنی مطرح کند می‌بایست  ایرادات لایحه جامع خدمات به ایثارگران را در نشست هیات دولت، شورای نگهبان و مجمع تشخیص برطرف کنند و این لایحه را برای ارائه خدمات به ایثارگران بصورت قانون در بیاورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز