خبرگزاری کار ایران

داریوش قنبری در گفت وگو با ایلنا:

روحانی ظرفیت تشکیل دولت فراجناحی را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۷۴

در کابینه روحانی جایی برای افراطیون مخالف وجود ندارد/خانه نشین کردن مدیران توانا و مجرب به منافع ملی آسیب میزند/جایگاه مردمی آیت‌الله هاشمی انکار نشدنی است.

 ایلنا: نماینده سابق مجلس گفت: دولت هرچقدر هم که فراجناحی باشد باز هم نمی‌تواند از جناح‌های افراطی مخالف استفاده کند چراکه باید در کابینه دولت یک همگرایی و یک انسجام وجود داشته باشد لذا بدون هیچ شک و تردیدی می‌توان ادعا کرد که در کابینه دولت آتی فقط همفکران و معتدلان می توانند حاضر شوند.

داریوش قنبری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه حسن روحانی ظرفیت تشکیل دولت فراجناحی دارد، گفت: روحانی با همین نگاه وارد عرصه انتخابات شده است و توانایی تشکیل دولتی متشکل از جناح‌های معتدل را دارد.

این فعال سیاسی حذف جریانهای سیاسی مختلف را موجب آسیب به منافع ملی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از معضلاتی که به منافع ملی ضرر میزند و مشکلات داخلی و خارجی کشور را افزایش می‌دهد همین بی توجهی به ظرفیت‌های قابل توجه کشور و خانه نشین کردن مدیران توانا و مجرب است.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های دولت بعدی باید میدان دادن به جریان‌های معتدل باشد چراکه ما تعطیلی مدیران کاردان و مجرب و همچنین حذف جریان‌های مختلف را در دولت پیشین تجربه کرده‌ایم و نباید این تجربه ناموفق را دوباره امتحان کنیم.

قنبری با تاکید بر اینکه در کابینه دولت آینده جایی برای جناح‌های مخالف سیاسی وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: دولت هرچقدر هم که فراجناحی باشد باز هم نمی‌تواند از جناح‌های افراطی مخالف استفاده کند چراکه باید در کابینه دولت یک همگرایی و یک انسجام وجود داشته باشد لذا بدون هیچ شک و تردیدی می‌توان ادعا کرد که در کابینه دولت آتی فقط همفکران و معتدلان می توانند حاضر شوند.

این نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور افراطیون مخالف در کابینه دولت باعث می‌شود که دولت با چالش های داخلی روبه رو شده و در رفع مشکلات کشور ناتوان شود.

قنبری در ادامه با اشاره به حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجای از روحانی افزود: علی رغم ادعای بی اساس جریان‌های افراطی مبنی بر اینکه ایشان دیگر جایگاهی در میان مردم ندارند، جایگاه مردمی آیت‌الله هاشمی انکار نشدنی است.

قنبری ادامه داد: جایگاه مردمی هاشمی همواره مشخص بوده است واین محبوبیت پس از رد صلاحیت ایشان روز به روز تقویت شد لذا می‌توان این ادعای به حق را داشت که رهنمودهای رهبری،حمایت هاشمی و سید محمد خاتمی با توجه به جایگاه خوب مردمی‌شان از روحانی در نتیجه انتخابات تاثیر به سزایی داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز