خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

انتخابات 24 خرداد اعلام انزجار از فراز و فرودهای افراط و تفریط بود

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۵۹

این انتخابات و نتایج معنادار آن به بزرگان اندیشه‌ساز در داخل كشور، درس داد كه تحجّر، دگم‌اندیشی، بداخلاقی‌ها، حذف‌ها، طردها و انحصارطلبی‌ها، متاعی بی‌بها و مقطعی است و جایی در طاقچه‌ی ذهن و زبان مردم این سرزمین ندارد.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت حماسه سیاسی انتخابات 24 خرداد بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هاتف آن روز به من مژده‌ی این دولت داد كه در آن جور و جفا، صبر و ثباتم دادند

مردم بزرگوار و شریف ایران اسلامی؛

آنچه روز جمعه؛ 24 خرداد با قدم‌ها و قلم‌های شما در صحیفه‌ی تاریخ این سرزمین رقم خورد؛ اوج شور و شعور ملّی و اسلامی و بهترین تعبیر برای اجتهاد سیاسی بود كه خاتمیت اسلام را در توجه به شرایط زمان و مكان؛ در دنیا جاودان كرد. حضوری كه اگرچه در امتداد انقلاب اسلامی؛ بر دوام بود؛ امّا زمزمه‌های شومی به گوش می‌رسید تا بر این آیینه‌‌ی همدلی؛ همراهی و همكاری، غبار یأس و ناامیدی بنشانند.

اینجانب خاضعانه از همه شما؛ مردان و زنان، دختران و پسران و پیر و جوان از همه‌ی قشرها و صنوف در شهرها و روستاها كه «حماسه سیاسی» در تعبیر رهبری را
عینیت بخشیدید؛ تشكّر و قدردانی می‌نمایم و خود را در شادمانی سیاسی و شیرینی تحقق وعده‌های الهی با شما مردم زمان‌شناس و فهیم، سهیم می‌دانم و به منتخب مردم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دكتر حسن روحانی تبریك می‌گویم و امیدوارم با سرمایه ارزشمند اعتماد و اطمینان مردم و حركت در مسیر تحقق وعده‌های انتخاباتی و برنامه‌های ارائه شده؛ نور امید را با تدبیر دولت خویش هر روز در جامعه مشعمشع‌تر نماید.

این انتخابات و نتایج معنادار آن درس‌های فراوانی در ابعاد سیاست داخلی و خارجی داشت كه واكاوی و یادآوری آن از ضرورت‌های تحلیل‌های منطبق بر واقعیت‌هاست.

به جهانیان و مدعیان سردمداری ملل و نحل درس داد كه مردم ایران را نمی توانید پشت دیوارهای تحریم محصور نمایید و شعار تعامل با ملت‌ها، بدون حضور صاحبان متمدن‌ترین و بافرهنگ‌ترین آنها، یعنی ایرانیان، مانند بهار بدون سرسبزی است و خزانی بیش نیست.

به همسایگان مرزهای جغرافیایی این كشور، درس داد كه باید قدر همجواری با مهربان‌ترین و با درایت‌ترین ملت منطقه را بدانند و بیهوده بر طبل اختلاف نكوبند و صلاح مملكت خویش را در همكاری با ایران بجویند.

به بزرگان اندیشه‌ساز در داخل كشور، درس داد كه تحجّر، دگم‌اندیشی، بداخلاقی‌ها، حذف‌ها، طردها و انحصارطلبی‌ها، متاعی بی‌بها و مقطعی است و جایی در طاقچه‌ی ذهن و زبان مردم این سرزمین ندارد و مهربانی، تعامل و اعتدال، بهترین زبان برای گفتگوی با مردم است و به‌ویژه جوان ایرانی خوب می‌داند كه چگونه در برگه‌های آرای خویش به سفیران عطوفت سلام دهد.

به تحریف‌كنندگان تاریخ درس داد كه مردم پازل‌های بریده شده از قیچی تحریف و سانسور را در واقعیت‌های جامعه پیدا می‌كنند و نمی‌گذارند تحریف در تاریخ نهادینه شود وزمانِ شادمانیِ مقبولیتِ دروغ‌پراكنی‌ها تا اولین فرصت ممكن برای اعلام بیزاری عمومی است و آنچه در دین مبین اسلام ناپسند است، برای همه عقول، با همه اختلافات سلیقه‌ای و جناحی، ناپسندتر است.

به كینه‌جوسازان و دشمن‌تراشان درس داد كه مردم، به هنگام نیاز «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ» را با «رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» در یك آیه تلاوت می‌نمایند و برای تبیین تعامل با جهانیان، به این كلام نورانی قرآن پایبندند كه «وَ لا تَسُبُّوا الَّذینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ»

انتخابات 24 خرداد فقط یك رویداد سیاسی نبود، بلكه یك اتفاق فرهنگی، یك هشدار اقتصادی و یك همراهی اجتماعی برای اعلام انزجار از كلّه‌شقی، قانون‌گریزی و فراز و فرودهای افراط و تفریط و برگشت به راه اعتدال و عقلانیت است كه جانْ‌مایه رسالت نبوی و اساس تعالیم ائمه هداست.

به منتخب محترم مردم كه الحمدلله از السابقون عقلای قوم و از آشنایان با رمز و راز دفاع منطقی از جمهوریت، اسلامیت و تمامیت ارضی ایران و از فرزندان فهیم حوزه و دانشگاه است، مشفقانه و برادرانه توصیه می‌نمایم كه فرصت‌ها و امتحان الهی چون ابرها می‌گذرند و باران نیز، اگر طریق افراط بپیماید، سیلاب می‌شود و اگر معتدل ببارد، هم چشم‌انداز و هم واقعیتِ طبیعت را عوض می‌نماید.

ایشان خوب می‌دانند كه صدف‌های اصلاح‌طلبی، اصول‌گرایی و مستقل‌های سیاسی، در این سرزمین پُر از مرواریدهای درخشان است كه دلشان برای سربلندی ایران می‌تپد و رویگردانی مردم از تنگ‌نظری دراستفاده از ظرفیت‌های انسانی و خانه‌نشین كردن سرمایه‌های ملی و دینی است.

اینجانب یك بار دیگر به آحاد مردم عزیز ایران «دست‌مریزاد» می‌گویم و از دست‌اندركاران برگزاری انتخابات كه از ماهها پیش زمینه‌های خلق این حماسه سیاسی را فراهم كردند، تشكر می‌‌نمایم و امیدوارم جناب آقای دكتر روحانی، در پایان رقابت‌ها و آغاز فصل رفاقت‌ها، در راه رسیدن به «حماسه اقتصادی» كه وعده‌اش را در تبلیغات انتخاباتی داده بودند، از ظرفیت‌های مدیریتی وكارشناسی استفاده نمایند.

والسلام

اكبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز