خبرگزاری کار ایران

درایتی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

تلاش بزرگان اصلاح‌طلب برای رسیدن به كاندیدای واحد

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۴۴

در این مرحله بزرگان اصلاح طلب نمی‌توانند ابراز نظر مستقیمی درمورد کاندیدا‌ها داشته باشند و به نظر من مصلحت در این است که از میانه کار مسئولیت هماهنگی امور را بر عهده گیرند.

مشاور رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: من در جریان هستم که رییس دولت اصلاحات تلاش گسترده‌ای را از طریق مشاورین خود برای همگرایی اصلاح طلبان و بدنه اصلاحات آغاز کرده است که امیدوارم به راهکار خوبی ختم شود.

حجت الاسلام مصطفی درایتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نحوه حضور کاندیدا‌ها در انتخابات گفت: در مجموع مناظراتی که میان هشت کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد مناظره دیروز حالت چالشی‌تر و بهتری داشت اما هنوز این مناظرات نتوانسته است مردم را به تصمیم گیری نهایی برساند و همچنان فضای تردید در جامعه دیده می‌شود. امیدواریم ظرف چند روز آینده مردم با اطمینان بیشتری وارد عرصه شوند.

وی در خصوص حضور دو کاندیدای اصلاح طلب در میان هشت کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نظر شخصی بنده این است که شفافیت در مورد عملکرد هشت ساله جریان اصلاحات در اظهارات آقای عارف بیشتر دیده می‌شود از سوی دیگر نوع گفتمان آقای روحانی نیز به گفتمان آیت الله هاشمی نزدیک است اگرچه نقاط اشتراکی نیز با رییس دولت اصلاحات دارد.

درایتی افزود: به هر حال نمی‌توان برای هیچ یک از دو کاندیدای جریان اصلاحات یعنی عارف و روحانی وزنی در نظر گرفت. چرا که هر یک نقاط قوتی دارند که به استناد آن بخشی از جامعه را نمایندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه که از مناظرات می‌توانیم نتیجه بگیریم این است که خیلی از افرادی که دم از اصول گرایی می‌زدند امروز حرف‌هایی می‌زنند که با مواضع قبلی آن‌ها بسیار زاویه پیدا کرده است.

مشاور رئیس جمهور سابق کشورمان با اشاره به اینکه عارف تسلط بیشتری در مسئولیت‌های اجرایی دارد، گفت: از سوی دیگر روحانی نیز در مورد مسائل سیاست خارجی بسیار مقتدر و مستند صحبت می‌کند. گویا قرار است امروز طی جلسه مشاورین دولت اصلاحات در مورد این دو کاندیدا تصمیم گیری صورت گیرد. در این صورت دفاع از برنامه‌های یک کاندیدا برای بدنه اصلاحات نیز آسان‌تر خواهد شد و اگر جلسه امروز به نتیجه برسد برای جریان اصلاحات مطلوب‌تر است.

وی با بیان اینکه به مصلحت کشور است که این دو کاندیدا با یکدیگر در خصوص حضور در انتخابات توافق داشته باشند، گفت: اگر بناست تصمیمی در مورد حضور این دو نفر گرفته شود باید ظرف امروز و فردا این مساله اعلام شود. من در جریان هستم که رییس دولت اصلاحات تلاش گسترده‌ای را از طریق مشاورین خود برای همگرایی اصلاح طلبان و بدنه اصلاحات آغاز کرده است که امیدوارم به راهکار خوبی ختم شود.

درایتی در پایان گفت: در این مرحله بزرگان اصلاح طلب نمی‌توانند ابراز نظر مستقیمی درمورد کاندیدا‌ها داشته باشند و به نظر من مصلحت در این است که از میانه کار مسئولیت هماهنگی امور را بر عهده گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز