خبرگزاری کار ایران

خطیب نمازجمعه تهران در خطبه‌های اول:

زندگی اسلامی در جامعه باید به‌دور از مسائل شعاری باشد

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۸۱

اسلام برنامه‌های گسترده‌ای برای همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد/ قرآن و حدیث از ما می خواهند که تنها به شعار دینداری بسنده نکنیم/ دین اسلام را در عمل، برنامه زندگی خود قرار دهیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: توجه به موضوع زندگی اسلامی در جامعه باید به‌دور از مسائل شعاری باشد و با کمک استادان و محققان حوزه و دانشگاه تبیین شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: برخلاف تبلیغات دشمنان، اسلام فقط دین آخرت نیست و برنامه دقیقی برای آبادی دنیا و آخرت مردم دارد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه تهران افزود: آنچه در سبک زندگی اسلامی در مسائل اجتماعی مطرح است، در حوزه اخلاق اسلامی قرار می‌گیرد.


وی افزود: توجه به موضوع زندگی اسلامی در جامعه باید به‌دور از مسائل شعاری باشد و با کمک استادان و محققان حوزه و دانشگاه تبیین شود.


امام جمعه موقت تهران گفت: در مرحله بعد، باید الگوی زندگی اسلامی طراحی و زمینه اجرایی آن در جامعه فراهم شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب، خطبای جمعه و همه مسئولان باید با جدیت به تحقق این امر کمک کنند.


خطیب جمعه تهران گفت: طرح این موضوع بدان معناست که اسلام برنامه‌های گسترده‌ای برای همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان، از پیش از تولد تا پس از مرگ دارد.


وی افزود: جریان سکولار نقطه مقابل این تفکر است و می‌کوشد به هر وسیله ممکن، دین مبین اسلام را دین تحجر و آخرت‌نگری جلوه دهد.


خاتمی گفت: حضرت امام خمینی (ره) در درس ولایت فقیه خود با مثال آوردن از 50 کتاب فقهی، به نفی این عقیده پرداخته و این تفکر را زاییده تفکرات صهیونیستی دانسته‌اند.


وی افزود: توجه به سبک زندگی اسلامی، یعنی اینکه دین اسلام را در عمل، برنامه زندگی خود قرار دهیم. قرآن و حدیث از ما می خواهند که تنها به شعار دینداری بسنده نکنیم و دینداری ما عملی باشد و دین در زندگی ما تجلی یابد.


وی یکی از جذاب‌ترین شیوه‌های تبلیغ دین را تبلیغ عملی دانست و افزود: بدین معنی که همه ببینند فرد مسلمان در کردار و گفتار خود، رفتار و شیوه زندگی اسلامی را در پیش گرفته و در این مسیر زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) را چراغ راه خود قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز