خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری/۱/:

ممکن است پای مسئولین آژانس انرژی اتمی به درز اطلاعات کشورها باز شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۷۷

نیروگاه بوشهر در بالاترین سطح ایمنی قرار دارد/مذاکرات ایران و آژانس هفته دیگر برگزار خواهد شد/ خواست مسئولان و نمایندگان کشور ما مسئولیت‌پذیری در قبال اطلاعات ایران است.

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، رامین مهمانپرست در ابتدای این نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه چه رویکردی برای نتیجه گرفتن از مذاکرات ایران و آژانس مناسب‌تر است گفت: طبق توافقی که بین ایران و آژانس شده مذاکرات نمایندگان ایران با مسئولان آژانس هفته دیگر برگزار خواهد شد ما امیدواریم با رویکرد مثبت این مذاکره نتایج قابل توجهی پیدا کند. امیدواریم که برحقوق اساسی ایران در خصوص داشتن دانش هسته‌ای و چرخه سوخت آن تاکید شود و از طرفی نگرانی‌های احتمالی آژانس انرژی اتمی در خصوص فعالیت هسته‌ای ایران برطرف شود.

مهمانپرست در پاسخ به اینکه آیا دفتر حماس در ایران تعطیل شده اظهار داشت: حمایت از حماس و گروه‌های مقاومت فلسطینی یکی از اصول و اساس سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است و این ادعا صحت ندارد. ادعاهایی که برخی رسانه‌ها در این خصوص دارند به شکست رژیم صهیونیستی در غزه باز می‌گردد که مشکلاتی را پیش آورده است.


وی ضمن اشاره به راهکارهایی که ایران برای خروج فلسطین از شرایط فعلی ارائه داده است تاکید کرد: راه خروج از شرایط فعلی که ایران آن را به فلسطین پیشنهاد داده است در ابتدا بازگرداندن آوارگان فلسطینی به این کشور و بعد برگزاری انتخابات آزاد و تعیین سرنوشت به دست مردم با در نظر گرفتن همه سرزمین غصب شده فلسطین است. اگر این سرزمین به مردم بازگردانده نشود این بحران همچنان ادامه خواهد داشت.


سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص رابطه ایران با آذربایجان و دیپورت یکی از مقامات ایرانی در این کشور تصریح کرد: روابط ایران و آذربایجان براساس روابط تعریف شده‌ای دنبال می‌شود. مشترکات سیاسی، اعتقادی و فرهنگی بین این دو کشور وجود دارد که زمینه خوبی برای همکاری فراهم می‌کند. برخی جریانات تحت تاثیر کشورهای غربی دست به اقداماتی می‌زنند که روابط کشورهای همسایه متاثر از این اقدامات قرار می‌گیرد. بدون توجه مسئولین کشورهای همسایه به این اقدامات از جمله کشور آذربایجان روابط ایران و آذربایجان در بهترین سطح دنبال خواهد شد.


مهمانپرست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا نیروگاه بوشهر نقص فنی دارد و یا این تنها ادعای رسانه‌های غربی است خاطرنشان ساخت: اصولا تبلیغاتی که توسط برخی رسانه‌های غربی در رابطه با نیروگاه بوشهر دنبال می‌شود و سرمنشأ آن به موضع گیری کشورهای غربی مرتبط است نگرانی بین مردم منطقه برای فعالیت‌های صلح آمیز ایران ایجاد کرده است. اما به هیچ وجه این ادعا‌ها صحت ندارند و نیروگاه بوشهر در بالا‌ترین سطح ایمنی خود قرار دارد برای ما امنیت و ایمنی این نیروگاه از هر چیزی اهمیت بیشتری دارد.


وی ادامه داد: اگر استفاده از انرژی هسته‌ای در هر کشوری چنین نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند کشورهای منطقه هم طبیعی است که نباید به سراغ فعالیت‌های هسته‌ای می‌رفتند. این تبلغات بی‌اساسی است که برای ایجاد نگرانی مطرح می‌شود.


مهمانپرست نقش سازمان انرژی اتمی را در خصوص درز اطلاعات و افشای آن بسیار پررنگ و موثر دانست و افزود: طبیعی است که مسئولینی که اطلاعات اتمی کشورهای مختلف را نگهداری می‌کنند مسئولیت دارند و این خواست مسئولان و نمایندگان کشور ما است که نسبت به اطلاعات ایران مسئولیت پذیر باشند و در حفظ آن به درستی ایفای نقش کنند.


وی در ادامه گفت: امیدواریم که دقت بیشتری در نگهداری از اطلاعات شود تا سابق بر این افشای اطلاعات منجر به ترور برخی دانشمندان هسته‌ای ایران شد و ممکن است این دست اتفاق‌ها پای مسئولین آژانس را در درز اطلاعات و افشای آن باز کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز