خبرگزاری کار ایران

پرونده‌های پزشکی بازیکنان تکمیل می‌شود؛

هاشمیان: ۱۰۰ نمونه تست‌دوپینگ فوتبال در آزمایشگاه / هشدار به بازیکنان‌فوتسال

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۴۶۹

حجم نمونه گیری کنترل دوپینگ در فوتسال نیز افزایش خواهد یافت. از این پس لیگ برتر فوتسال بیشتر از گذشته تحت کنترل خواهد بود.

رئیس کمیته‌پزشکی فدراسیون‌فوتبال از وجود ۱۰۰ نمونه تست‌کنترل دوپینگ در آزمایشگاه کلن آلمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد هاشیمان افزود: ۱۰۰ نمونه تست کنترل دوپینگ در آزمایشگاه داریم که از این هفته به تدریج پاسخ نمونه‌ها در اختیارمان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از اعلام آمادگی هیات رئیسه فوتسال درخصوص کنترل دوپینگ و بخش‌های پزشکی خبر داد و گفت: با توجه به نشستی که هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال برگزار کرد؛ اعضای هیات‌رییسه آمادگی خود را برای پوشش کلیه بخش‌های پزشکی و کنترل دوپینگ اعلام کرده‌اند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بر همین اساس حجم نمونه گیری کنترل دوپینگ در فوتسال نیز افزایش خواهد یافت. از این پس لیگ برتر فوتسال بیشتر از گذشته تحت کنترل خواهد بود.

وی گفت: با توجه به اینکه بین مسائل پزشکی و کنترل دوپینگ هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند، لازم می دانم تاکید کنم که تیم های حاضر در لیگ های مختلف فوتبال و فوتسال برای اینکه به تخلفات دوپینگ مبتلا نشوند، باید کادر پزشکی مجرب به خدمت گیرند.

هاشمیان تاکید کرد: در برخی از پرونده هایی که بررسی کرده ایم، بسیاری از موارد ابتلا به دوپینگ، ناشی از نبود کادر پزشکی مجرب و با صلاحیت است. بر همین اساس از باشگاه ها می خواهم که کادر پزشکی متخصصی را در کنار تیم های خود داشته باشند.

رییس کمیته پزشکی در پایان درباره لیگ های فوتسال و فوتبال بانوان گفت: در لیگ های بانوان نیز سه موضوع به طور کامل پیگیری می شود. نکته اول حضور کادر پزشکی در کنار تیم ها است که خوشبختانه به تیم های فوتسال و فوتبال زنان این موضوع ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه موضوع دوم تکمیل پرونده های پزشکی برای عقد قرارداد بوده که تمام بازیکنان دارای پرونده های پزشکی هستند، افزود: موضوع سوم نیز مسئله کنترل دوپینگ در لیگ برتر فوتبال و فوتسال است. نمونه گیری و کنترل دوپینگ در این دو لیگ به شدت انجام می شود. با توجه به امکانات محدودی که بسیاری از باشگاهها دارند از آنها می خواهم که نسبت به استاندارد سازی مسائل پزشکی و اتاق کنترل دوپینگ اقدام کنند تا شاهد برگزاری لیگ حرفه ای با استانداردهای لازم باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز