خبرگزاری کار ایران

از نکونام شکایت کردم؛

قلعه نویی: هنوز استقلال واقعی شکل نگرفته / از ۸۰۰ میلیون پول گذشتم!

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۹۴۹

رسانه‌ها از حق و حقانیت دفاع کنند. همیشه در مورد قلعه نویی برعکس بوده. وقتی برنده می‌شویم نشست خبری ۳۰ ثانیه طول می‌کشد اما مساوی کنیم یا ببازیم ببینید چه جو و جنجالی برپا می شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه بازی‌های هفته ابتدایی لیگ دشواری های خودش را دارد گفت: هنوز استقلال واقعی شکل نگرفته است.

به گزارش ایلنا، امیرقلعه نویی در کنفرانس خبری پیش از دیدار استقلال تهران و استقلال خوزستان با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: بازی‌های اوایل لیگ همیشه سخت است به خصوص برای تیم ما که هنوز نتوانسته به طور کامل چفت شود اما باید بگویم از اینکه هفته گذشته توانستیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم، بسیار خوشحالم.

وی با تمجید از عملکرد شاگردانش در بازی هفته اول برابر راه آهن افزود: دو، سه سالی بود که یک بازی مثل دیدار استقلال و راه آهن را در فوتبال ایران ندیده بودم به خصوص از سوی استقلال چنین بازی صورت نگرفته بود. ما در بازی قبلی با برنامه حضور پیدا کردیم و حتی تیم راه آهن نیز با برنامه و رو به جلو بازی کرد آنها حتی زمانی که از تیم ما پیش بودند وقت کشی نکردند و مطمئنم در بازی فردا برابر استقلال خوزستان نیز همین اتفاق رخ خواهد داد. با توجه به شناختی که از ویسی دارم مطمئنم استقلال خوزستان بازی ناجوانمردانه انجام نمی‌دهد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به تمرینات آماده‌سازی پیش فصل تیمش خاطرنشان کرد: اردوی ما در کشور ترکیه، حضور در جام شهدا، تمرینات پیش فصلی که انجام دادیم و غیره برای ما دستاوردهای بزرگی داشته که مطمئنا در بازی فردا به ما کمک خواهد کرد.

قلعه‌نویی ادامه داد: برای بازی فردا دو، سه بازیکن مصدوم داریم. به احتمال ۹۹ درصد امید ابراهیمی را در اختیار نخواهیم داشت اما خوشبختانه آندرانیک تیموریان به شرایط مطلوبی رسیده و می‌توانیم از او استفاده کنیم.

وی در خصوص شناختش از تیم استقلال خوزستان گفت: این تیم را به خوبی آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم آنها مهاجمان سرزنی دارند و روی دو، سه نکته مهم استقلال خوزستان به خوبی کار کرده‌ایم و امیدوارم فردا بتوانیم به ۳ امتیاز کامل این دیدار برسیم.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: فصل گذشته استقلال خوزستان با ویسی ما را در اهواز شکست داد و در تهران هم به سختی این تیم را بردیم بنابر این بازی سختی خواهیم داشت.

وی درباره شکایتش به مراجع غیر فوتبالی هم خاطرنشان کرد: فوتبال ما یک کمیته انضباطی قوی دارد به خصوص در مورد من! این کمیته بسیار قوی بوده و بارها حکم داده است البته به حسن زاده که انسان خوبی است ارادت دارم و قبل از او هم شاه‌حسینی و شریفی در این کمیته زحمت کشیدند اما با مشورتی که با وکلایم داشتم قرار شد در مورد بخش‌های حقوقی شکایتم به مراجع قانونی مراجعه کنم و تا آخر هم پیگیر شکایتم هستم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درمورد اینکه تخلف با فساد فرق دارد و آیا او با فساد احتمالی در استقلال مقابله می‌کند، اظهار داشت: بله تخلف اداری با فساد اداری متفاوت است و فکر کنم منظور شما صحبت‌های کفاشیان باشد. من هم در استقلال با این مسئله برخورد خواهم کرد البته من خودم تلفنی با ایمان موسوی صحبت کردم و اظهارات او با آنچه که در روزنامه‌ها مطرح شد، بسیار تفاوت دارد. به هر حال من در این باره شکایتی را مطرح کردم.

قلعه نویی در ادامه با اشاره به اینکه خوب است دشمن آدم نادان باشد، خاطره‌ای را تعریف کرد و گفت: ساکت و آجورلو شاهد اظهارات من هستند. زمانی که در سپاهان بودم در نیم فصل اولین فصل حضورم مدیر عامل باشگاه سپاهان یعنی ساکت به من اعلام کرد که هیئت مدیره او را مامور تمدید قرارداد با من کرده است با این حال پاسخ دادم که تیم ما شرایط خوبی ندارد و اگر احیانا نتایج در شان سپاهان نباشد شاید مرا در پایان فصل نخواهید.

وی افزود: در آن زمان تاکید کردند که با مربی مطلوب خود قرارداد بلند مدت ببندند با این حال من این بحثرا به پایان فصل موکول کردم و در نهایت آن فصل قهرمان شدیم. فردای همان روز ساکت با من جلسه گذاشت و شفاهی اعلام کردم که در سپاهان می‌مانم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: ساکت و آجورلو را روی خط برنامه ۹۰ بیاورند تا این اظهارات مرا تایید کنند. من بدون آنکه قراردادی با سپاهان امضا کرده باشم به تهران آمدم و هدایتی با من جلسه گذاشت. حتی آجورلو مرا به خانه خودش برد و در حضور همسر و دختر محجبه‌اش صحبت کردیم.

قلعه نویی ادامه داد: پیشنهادی که استیل آذین به من داد ۸۰۰ میلیون بیشتر از سپاهان بود و با دلار هزار تومان آن زمان پیشنهادی در حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شد با این حال پاسخ دادم من با ساکت حرف زده‌ام و این مشکلی است که وجود دارد، حال شما بگویید چه کسی در آن زمان از ۸۰۰ میلیون تومان می‌گذشت و پای حرفش می‌ایستاد؟ حتی استیل آذینی‌ها باور نمی‌کردند که من تنها قول شفاهی داده‌ام و فکر می‌کردند قراردادی با سپاهان امضا کرده‌ام درحالی که من حتی قرارداد داخلی هم با این تیم نبسته بودم و با آنکه مدت‌ها ارتباط تلفنی آجورلو و ساکت ادامه داشت در نهایت مدیر عامل سپاهان زیر بار این موضوع نرفت.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: من به خاطر حرفم از ۸۰۰ میلیون تومان گذشتم و سرقول خود ایستادم. من حتی زمانی که پیشنهاد ۳ میلیارد تومانی داشتم با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به استقلال آمدم. کسی که از چنین پول‌هایی گذشته است چگونه می‌تواند دنبال این حرف‌هایی برود که این افراد در اراجیف و چرت و پرت‌های خود بیان کردند. باز هم می‌گویم که دشمنان ما از افراد نادان هستند. ‌

قلعه نویی ادامه داد: کسی نمی‌تواند از پول بگذرد و به نظرم مسائلی که به وجود آمد بسیار خوب بود چرا که با به وجود آمدن چنین مسائلی عیار آدم‌ها بالاتر می‌رود. دیدید که در این مدت در فضای مجازی چه صحبت‌هایی شد و همه کاملا در جریان هستند. ما این آقا را به استقلال آوردیم تا به ما کمک کند و آن موقع که در استقلال بود دنبال چنین مسائلی نبود. اما اکنون برای دفاع از حقانیت خود به دادگاه رفته‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود منصور عظیمی در سپاهان راننده قلعه نویی بوده است، گفت: چنین چیزی درست نیست و در سپاهان ما دوستی داشتیم به نام شفیعی که به ما کمک می‌کرد. عظیمی در استقلال برای کمک کردن به ما آمد و عزیزمحمدی نیز کاملا در جریان این ماجرا بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه در بازی قبلی‌اش مقابل راه آهن نفرات بیشتری روی نیمکت استقلال نشسته بودند، عنوان کرد: سازمان لیگ قانونی گذاشته که ما بر اساس آن تیم خودمان را می‌چینیم و تعداد بازیکنان را مشخص می‌کنیم. فکر نمی‌کنم که بازیکن اضافه یا نفر اضافه‌ای روی نیمکت ما نشسته باشد.

قلعه نویی درباره محرومان و مصدومان تیمش گفت: برای داشتن بازیکن محروم که زود است که چنین اتفاقی بیفتد اما بازیکن مصدوم زیاد داریم.

وی همچنین درباره شکایتش از جواد نکونام عنوان کرد: این آقا مصاحبه‌ای را انجام داده بود که کاملا مشخص است و ما در خصوص آن چیزی که عنوان شده بود شکایت‌مان را مطرح کردیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره غیبت طولانی مدت امیرحاج قاسم در تمرینات آبی پوشان گفت: حاج قاسم از مربیان خوب بدنسازی ما در ایران است که در چند سال گذشته با ایشان کار کرده‌ام و می‌دانم جزو بهترین‌های بدنسازی محسوب می‌شود به این دلیل که مربی جوانی است و پا به پای بازیکنان کار می‌کند. کارشناس بدنسازی، استاد دانشگاه، دارای تحصیلات آکادمیک و… است اما چند نکته بود که باعثشد با حاج قاسم قطع همکاری کنیم.

قلعه نویی ادامه داد: من هیچ‌گاه در قرارداد مربیان و بازیکنان دخالت نمی‌کنم اما باید بگویم بعضی مواقع نیاز است که سرمربی چنین کاری را انجام دهد. حاج قاسم سال گذشته با باشگاه قرارداد ۸۰ میلیونی امضا کرده بود و این فصل نیز قرارداد او ۸۰ میلیون تومان بود. این اتفاق چندان خوشایند نیست چرا که طبق قانون باید ۲۰ درصد به قرارداد او اضافه می‌شد، علاوه بر این موضوع حاج قاسم یک ریال هم پول نگرفته بود و با توجه به اینکه به تازگی ازدواج کرده و ما برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم بسیار سخت بود که ببینیم او از ۲ قرارداد ۸۰ میلیونی خود یک ریال هم پول نگرفته است. بیشتر حق با حاج قاسم بود اما بخشی از قطع همکاری‌مان نیز مربوط به حقی بود که ما داشتیم.

وی با بیان اینکه حاج قاسم بعد از پایان فصل بدنسازی دیگر در تمرینات استقلال حاضر نشد، اظهار داشت: حاج قاسم با پیغام فرستادن اعلام کرد که دیگر به تمرینات نمی‌آید و با توجه به شناختی که از خصوصیات اخلاقی من دارد، می‌داند که چنین چیزهایی را برنمی‌تابم. بعد از آن حاج قاسم با بنده تماس گرفت اما ای کاش تماس او کمی زودتر اتفاق می‌افتاد. ما ۹۰ درصد حق را به او می‌دهیم اما ۱۰ درصد هم ما حق داریم که وی بدون اطلاع همکاری‌اش را قطع کرد. او اعلام کرده بود که با این پول‌ها کار نمی‌کند و باید قراردادش مانند فلان مربی باشد اما کاش از ابتدا با ما در این خصوص صحبت می کرد که آن موقع ما هم در میانه فصل صحبت‌هایی را با باشگاه انجام می‌دادیم تا قراردادش را درست کنند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود خودش می‌تواند به عنوان مربی بدنساز در استقلال کار کند گفت: بنده برنامه بدنسازی را به مربیان بدنساز از جمله خداداد و حاج قاسم می‌دادم و پس از نشستی که با آنها داشتم، تمرینات را برنامه‌ریزی می‌کردم. ما دوست داشتیم با حاج قاسم ادامه دهیم اما این اتفاق رخ نداد و احتمالا یک مربی بدنساز خارجی می‌آوریم که تخصصی هم در فوتبال داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به سقف بودجه باشگاه‌ها و قرارداد بازیکنان استقلال گفت: گویا باید قراردادهایی که بسته‌ایم را پایین بیاوریم و احتمالا شنبه و یک‌شنبه جلسه‌ای داشته باشیم و همه باید ایثار کنند و قراردادهای‌شان را کم کنند تا سقف بودجه رعایت شود.

قلعه نویی درمورد اینکه می توانست به صحبت های حاشیه ای پاسخ ندهد تا فضای اطراف تیم ملتهب نشود، اظهار داشت: وقتی اولین بار این مسائل مطرح شد سکوت کردم اما وقتی برای بار دوم و سوم چنین صحبت هایی مطرح می شود اگر جواب ندهیم فکر می‌کنند ریگی در کفش ما وجود دارد. این سوالی که پرسیدید درست نیست. در دوران مربیگری خود هیچ گاه شروع کننده مسئله ای نبوده‌ام اما از آرمان و شخصیت خودم دفاع می‌کنم.

وی ادامه داد: شش ماه پیش وقتی برای نخستین بار این صحبت ها مطرح شد من جوابی ندادم اما چطور همان زمان شمایی که ادعای قلم به دستی داردی ورود نکردید. این کار را شما باید انجام می‌دادید و در نهایت من وقتی آن مصاحبه‌ها تکرار شد پاسخ دادم.

وی خاطرنشان کرد: باید شما رسانه‌ها از حق و حقانیت دفاع کنید اما همیشه در مورد من قلعه نویی این مسئله برعکس بوده وقتی تیم ما برنده می‌شود نشست خبری ۳۰ ثانیه طول می‌کشد اما اگر مساوی کنیم و یا ببازیم آن وقت ببینید که جو و جنجالی برپا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز